عصر بازار

استاندار گیلان:

پروژه های اقتصاد مقاومتی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند

عصر اعتبار- استاندار گیلان گفت: پروژه‏ های دارای اولویت اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت، معدن و تجارت استان از هفته آینده برای دریافت تسهیلات یارانه دار به بانک های عامل معرفی می شوند.

پروژه های اقتصاد مقاومتی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی نجفی در سی و یکمین کارگروه رفع موانع تولید که در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی برگزار شد، اظهار کرد: همگام با تلاش برای رفع مشکلات تولید و صنعت می بایست تلاش کنیم تا حل این مشکلات بدون اتلاف وقت در سریع ترین زمان ممکن حل و فصل شود.

    وی از ثبت 295 مورد تقاضای واحدهای صنعتی گیلان برای دریافت تسهیلات مختص به فعالیت مجدد، تکمیل طرح، افزایش تولید و اشتغال در سایت بهین یاب ابراز خرسندی کرد و افزود: با توجه‏ به ابلاغ پروژه‏ های اولویت ‏دار اقتصادمقاومتی در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور 4 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات برای این منظور به استان گیلان تخصیص یافته است.

    استاندار گیلان گفت : واحدهایی که دارای حداکثر 50 یا 100 نفر نیروی اشتغال باشند، به ترتیب در گروه صنایع کوچک و متوسط قرار می گیرند و می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

    ننجفی خاطرنشان کرد: آن دسته از واحدهای نیمه تمام که بالای 60 درصد پیشرفت کار داشته و بتوانند تا پایان امسال به بهره برداری برسند مشمول بهره مندی ازاین تسهیلات می شوند.

    استاندار گیلان پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی آماده بهره برداری را از دیگر اهداف ثبت نام در سایت بهین یاب عنوان کرد و  افزود: این طرح ها از هفته آینده برای دریافت تسهیلات یارانه دار به بانکهای عامل معرفی می شوند.

    نجفی خاطرنشان کرد: ثبت نام واحدهای کشاورزی در این بخش کمرنگ است که باید ضمن اطلاع رسانی و حضور آنان امسال در این بخش تحولی جدی صورت بگیرد.

    وی با اشاره بر لزوم توجه به توسعه صادرات استان از تصویب و اختصاص دو هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای صادرات کالاهای ایرانی خبر داد و افزود: این تصمیم در جلسه روز گذشته هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس جمهور اتخاذ شده است.

    نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم مشارکت و همدلی مدیران دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی برای رفع مشکلات بخش تولید تاکید و اظهار کرد: باید از این شرایط مطلوب، بهترین بهره را برای افزایش سهم صادراتی استان گیلان ببریم.

    وی با تاکید بر حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، گفت: هماهنگونه که مبحث اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت است باید در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

    نجفی با اشاره به اینکه تولیدکننده نباید وقت خود را صرف درگیری با مسائل اداری کند، خاطرنشان کرد: باید شرایطی را ایجاد کنیم تا تولید کننده و صنعتگر تنها به فکر ایجاد اشتغال، رونق تولید و رسیدگی به مسائل کارگران باشد و ما مسئولان موظفیم مشکلات آنها را حل کنیم تا مبادا بر تولید خدشه ای وارد شود.

    استاندار گیلان با تصریح بر عدم رویکرد شعارگونه در این راستا یادآور شد: با توجه به کارکردها و اختیارات قانون رفع موانع تولید باید تلاش کنیم تا مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی هر چه زودتر حل شود و با ایجاد دلگرمی در تولید کنندگان مشوقی برای آنها دراحداث و راه اندازی واحدهای جدید و ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان استان باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو