عصر بازار

نرخ پیشنهادی رهن کامل در خردادماه

عصر اعتبار- طی سه هفته سپری شده از خردادماه ۳ هزار و ۵۲۶ قرارداد اجاره آپارتمان مسکونی منعقد و ثبت شده است که از این تعداد سهم آپارتمان‌های رهن کامل یا با اجاره بهای حداکثر ۵۰ هزار تومان، ۹۶۷ مورد معادل ۲۷ درصد بوده است.

نرخ پیشنهادی رهن کامل در خردادماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، به این ترتیب سهم اندک آپارتمان‌های رهن کامل در فصل کنونی اجاره بها حتی در شرایط فعلی که نقل‌و‌انتقالات هنوز به حد کافی رونق نگرفته، کاملا مشهود است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، هرچند شمار فایل‌های رهن کامل در روزهای اخیر به شکل محسوسی کمتر از فایل‌های رهن و اجاره است، اما بررسی موتورهای معتبر جست و جوی املاک نشان می‌دهد در میان موجران متقاضی رهن کامل وجود دارد. البته فایل‌های رهن کامل به دو گروه تقسیم می‌شود. گروه نخست که اغلب تعداد کمتری را شامل می‌شود،‌ مربوط به فایل‌هایی است که صرفا برای رهن ارائه شده و موجر به هر دلیل تمایل دارد مبلغ ودیعه بیشتری را دریافت کند.

    در گروه دوم فایل‌های رهن کامل عبارت «قابل تبدیل» قید شده و به این ترتیب دامنه متقاضیانی که امکان اجاره آپارتمان‌هایی با این شرایط را پیدا می‌کنند،‌ افزایش می‌یابند. از سوی دیگر سن بسیاری از واحدهای مسکونی ارائه شده برای رهن کامل، بیش از 5 سال بوده و اغلب در بازه «میان سال» و «کهنه ساز» قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد موجرانی که آپارتمان نوساز عرضه می‌کنند، ترجیح می‌دهند از این امتیاز برای دریافت اجاره بهای بیشتر و ودیعه کمتر استفاده کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی