عصر بازار

طلا دومین هفته افزایشی خود را ثبت کرد

عصر اعتبار- قیمت طلا با عبور از بالاترین قیمت ۳ هفته گذشته به ۱۲۷۴.۲۴ دلار رسید و دومین هفته متوالی افزایشی خود را ثبت کرد.

طلا دومین هفته افزایشی خود را ثبت کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، با تقویت ارزش دلار، قیمت روز گذشته اندکی کاهش یافت اما از  بالاترین رقم 3 هفته عبور و دومین هفته متوالی افزایشی خود را ثبت کرد.

    به دنبال آمارهای ضعیف‌تر از انتظار فرصت‌های شغلی آمریکا و اظهارات جانت یلن، رئیس فدرال رزرو که انتظار برای افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره بانکی را کاهش داد، طلا از جمعه گذشته روند افزایشی به خود گرفت و این هفته نیز افزایش 2 درصدی را ثبت کرد.

    هر اونس طلا با 4.44 دلار افزایش 1274.24 دلار فروخته شد. این فلز گرانبها روز پنج‌شنبه به 1271.31 دلار، بالاترین رقم از ماه می رسیده بود.

    دنیل هاینسف تحلیلگر ای‌ان‌زد در یادداشتی نوشت: «آمار غیرمنتظره مشاغل در هفته گذشته و به دنبال آن لحن محتاطانه یلن، درها را برای طلا باز کرد تا چرخه افزایش طلا دوباره ازسر گرفته شود. طلا می‌تواند تا 1400 دلار افزایش یابد.»

    «انتظار می رود، تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران در کوتاه مدت قوی بماند و این حالت ناشی از کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آمریکاست.»

    بر اساس نظرسنجی رویترز، فدرال رزرو احتمالا نرخ بهره بانکی را در ماه سپتامبر و یا اوایل جولای افزایش خواهد داد.

    ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز پنج شنبه 0.71 درصد افزایش یافت و به 887.38 تن رسید که بالاترین رقم از اکتبر 2013 به شمار می‌رود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی