عصر بازار

تسهیلات ۲۰۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری در کرمان

عصر اعتبار- رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بنیاد برای سرمایه گذاری و اجرای طرح ها توسط مردم و بخش خصوصی در استان کرمان در نظر گرفته شده است.

تسهیلات ۲۰۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری در کرمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد سعیدی کیا شامگاه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه یک استان کرمان شامل شهرستان های کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب و فاریاب که با حضور استاندار در شهرستان قلعه گنج برگزار شد افزود: سقف پرداخت تسهیلات بنیاد مستضعفان برای هر طرح 30 میلیارد ریال است و در صورت جذب، این مبلغ افزایش خواهد یافت.
    وی با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در این منطقه وجود دارد گفت: فعلا کار ما محدود به شهرستان قلعه گنج است و تا زمانی که این الگو به خوبی بارور نشود، آن را به جاهای دیگر تکثیر نخواهیم کرد.
    طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 به پیشنهاد استاندار کرمان و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج در دست اجراست.
    رئیس بنیاد مستضعفان افزود: از امکانات موجود منطقه برای کمک به مردم استفاده می کنیم لذا طرح های اعلام شده از سوی مسئولان منطقه باید از طریق این تسهیلات اجرایی شود و یارانه تسهیلات را نیز پرداخت می کنیم.
    وی تصریح کرد: ما دنبال فعالیت اقتصادی در اینجا نیستیم و کارها را انجام می دهیم تا مردم باور کرده و به میدان بیایند.
    سعیدی کیا گفت: اگر کارخانه ای را راه اندازی کنیم و مردم کارگر ما شوند به هیچ دردی نمی خورد، کارخانه را مردم باید راه اندازی و اداره کنند و ما هم به عنوان تسهیل گر در کنارشان خواهیم بود.
    مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان هم در این نشست گفت: امنیت عمومی جامعه شامل دو نوع امنیت ایجابی و سلبی است که امنیت سلبی در حیطه وظایف شورای تامین استان است.
    خلیل همایی راد افزود: بخشی از امنیت که مغفول مانده، امنیت ایجابی است لذا در استان کرمان براساس آمار هیچ رخداد امنیتی نداریم که منشاء امنیتی داشته باشند.
    وی تصریح کرد: هرچه در حوزه امنیتی و انتظامی کرمان رخ می دهد خاستگاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد.
    وی گفت: قلعه گنج سال گذشته در زمینه جرائم خشن 72 درصد نسبت به سال 93 کاهش داشته است.
    مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان ادامه داد: قلعه گنج بین هفت شهرستان جنوبی استان کرمان رتبه نخست را به لحاظ شاخص های امنیتی و انتظامی در سال 94 کسب کرده و رتبه چهارم امنیت استان را در سال گذشته داشته که تاثیر اقتصاد بر امنیت را نشان می دهد.
    کرمان در سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری به این استان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شد.
    استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی به هشت منطقه تقسیم شده و نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی صبح شنبه به ریاست استاندار کرمان در منطقه دو شامل شهرستان های جیرفت و عنبرآباد برگزار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی