عصر بازار

یک استاد دانشگاه در گفت و گو با «عصر اعتبار» مطرح کرد:

حل مشکل نقدینگی با ادغام بانک ها

عصر اعتبار- در حال حاضر بانک مرکزی برای برون رفت از شرایط رکود اقتصادی و حل معضلات معیشتی تصمیماتی نظیر وام مسکن ،خودرو و کاهش نرخ سود بانکی اتخاذ کرده و شنیده ها حاکی از این است که در کنار کاهش مجدد نرخ سود بانکی در حال کارشناسی جهت ادغام و انحلال بانک ها و موسسات مالی جهت کاهش مشکلات نظام بانکی می باشد.

حل مشکل نقدینگی با ادغام بانک ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، چندی  پیش اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی از ادغام بانک ها و موسسه های مالی  و کاهش تعداد آنها خبر داد و گفت: ادغام و انحلال بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد. به گفته وی بانک مرکزی مطالعات کارشناسی خود را برای چگونگی ادغام و اصلاح ساختار بانک ها در دستور کار قرار داده است.
    در این باره آلبرت بغزیان – استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص انحلال و ادغام بانک ها و موسسات مالی به عصر اعتبار گفت : با توجه به پیشرفت های الکترونیکی، اداره یک بانک با شعب بیشتر امکان پذیر شده است. با ادغام دو شعبه از دو بانک که در جوار یکدیگر قرار دارند ، می توان شعبه دیگر را فروخته یا تغییر کاربری داد. به این صورت با توجه به پرداخت های الکترونیک و مراجعه غیرحضوری بانک می تواند در پروژه های اقتصادی بیشتری حضور داشته باشد.
    این کارشناس اقتصادی هزینه بالای تمام شده پول ، بدهی های معوق ، دارایی های ملکی بانک ها و  تورم نیروی انسانی را  از دلایل اصلی مطرح شدن ادغام بانک ها برشمرد و خاطر نشان کرد : در گذشته برای حل مشکلات اقداماتی نظیر جابه جایی مدیران صورت می گرفت ولی  در حال حاضر ادغام و انحلال در دستور کار قرار گرفته است.
    بغزیان افزود : در  این طرح، باید بانک های هم صنف و هم نوع  ادغام شده و مدیرانی انتخاب شوند که  به کارکرد بانک های ادغام شده و تجربه مدیریت در هر دو بانک اشراف داشته باشند.
    در صورت ادغام و انحلال بانک ها و موسسات  مالی ، مشکلات حاصل از کاهش نیروی انسانی نیز باید مد نظر قرار گیرد. با ادغام بانک ها و کاهش تعداد شعبه ها  باید فکری به حال نیروهای انسانی کرد و از نیروهای متخصص در جایگاه مناسب استفاده کنیم.
    این استاد دانشگاه افزایش دارایی های بانک ها ، افزایش توان وام دهی ، کاهش هزینه های تمام شده پول و حل مشکل نقدینگی را از مزایای این طرح برشمرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو