عصر بازار

تحلیل کارشناس ازعلل افزایش قیمت طلا

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاترین سطح از اواسط ماه می رسیده است که علت اصلی آن کاهش ارزش دلار و شاخص سهام و انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در چین و نگرانی ها نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بوده است.

تحلیل کارشناس ازعلل افزایش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از طلانیوز، در حالی که نشست بانکهای مرکزی بزرگ جهان قرار است در روزهای آینده برگزار شود و همه پرسی مهم و تعیین کننده عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا نیز 23 ژوئن انجام می شود، قیمت طلا روز دوشنبه در ادامه روند صعودی خود به بیش از 1283 دلار رسید.
    بر اساس این گزارش ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح در 2 ماه اخیر رسیده است. کاهش انتظارات در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا از ابتدای ماه جاری داشته است.
    قیمت طلا از ابتدای ژوئن تاکنون بیش از 6 درصد رشد داشته است. ینس پدرسن تحلیلگر ارشد دانسکه بانک در این باره تاکید کرد: پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا ، بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو در نشست های جولای و ژوئن نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. در عین حال نگرانی ها نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز بار دیگر افزایش یافته است.
    وی تصریح کرد: این 2 عامل بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. ارزش دلار آمریکا در برابر یورو نیز امروز 0.2 درصد کاهش داشته است.
    بانکهای مرکزی آمریکا، سوییس، ژاپن و انگلیس طی هفته جاری نشست خواهند داشت. این نشست ها از آن جهت اهمیت زیادی دارد که همه پرسی عضویت بریتانیا به زودی برگزار خواهد شد و می تواند تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای بین المللی داشته باشد.
    اگر مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند این مساله می تواند کاهش شدید ارزش پوند شود و در نتیجه تقاضا برای طلا در بازارهای بین المللی با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.
    میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.74 درصد افزایش به بیش از 893 تن رسیده است که این بالاترین رقم از اکتبر 2013 میلادی به شمار می رود.
    به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی مهم آمریکا منطقه یورو و چین نیز در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی