عصر بازار

در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛

بهای طلا به کانال ۱۳۹۰ دلار صعود می کند

عصر اعتبار- تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری تی دی اس پیش بینی کردند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند قیمت جهانی طلا را تا ۱۳۹۲ دلار در هر اونس افزایش دهد.

بهای طلا به کانال ۱۳۹۰ دلار صعود می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در تازه ترین تحلیل خود نوشت: اگر مردم بریتانیا در همه پرسی 23 ژوئن به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دهند، قیمت هر اونس طلا تا سطح 1390 دلار افزایش خواهد یافت.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس نقره نیز به بیش از 20 دلار خواهد رسید. در حالی که نظرسنجی ها نشانگر اختلاف نظر شدید بین طرفداران و حامیان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است، این مساله نااطمینانی زیادی را در بازارهای بین المللی به وجود آورده است.

    در حالی که فدرال رزرو آمریکا تحت فشار زیادی قرار دارد تا نرخ بهره را افزایش دهد، بانک های مرکزی اروپا و ژاپن همچنان نرخ بهره منفی را در اولویت سیاست های پولی قرار داده اند.

    موسسه مالی سوسایت جنرال فرانسه نیز اعلام کرد: بانکهای مرکزی روسیه و چین طی ماه های آینده نیز به خرید طلا ادامه خواهند داد و این مساله می تواند عامل مهمی در ادامه روند صعودی قیمت طلا باشد.

    آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که ونزوئلا طی سال 2015 میلادی بیش از 88 تن ذخایر طلا را به فروش رسانده است و در سه ماه نخست امسال نیز 43 تن دیگر از این ذخایر را فروخته است.

    بانک مرکزی روسیه در سه ماه نخست امسال بیش از 62 تن طلا خریداری کرده و چین نیز همچنان به خرید طلا ادامه داده است. با این وجود، طلا هم اکنون 15.7 درصد ذخایر ارزی روسیه و 2.3 درصد کل ذخایر چین را تشکیل داده است.

    موسسه سرمایه گذاری بی بی اچ نیز تاکید کرد: ریسک مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مهمترین عامل موثر بر نوسانات بازارهای بین المللی در کوتاه مدت خواهد بود.

    ادامه روند نزولی ارزش پوند در بازارهای بین المللی می تواند موجب نوسانات زیادی در بازارهای مالی و کالا شود. ارزش پوند در برابر دلار در روزهای اخیر به پایین ترین سطح در 2 ماه اخیر رسیده است. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی