عصر بازار

ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به برگزیدگان جشنواره وب و کسب‌وکار

عصر اعتبار- صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) از برگزیدگان اولین جشنواره وب و کسب‌وکار در بنگاه‌های صنعتی، ‌معدنی و تجاری حمایت می‌کند.

ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به برگزیدگان جشنواره وب و کسب‌وکار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی وحدت، رییس هیات مدیره و مدیرعامل صحا با اشاره به برنامه ویژه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک جهت حمایت از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها گفت: پیرو مذاکرات و توافقات به عمل آمده با دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت، صحا آمادگی خود را جهت حمایت از طرح‌های برگزیده اولین جشنواره وب و کسب و کار در بنگاه‌های صنعتی،‌ معدنی و تجاری اعلام کرد.

    وحدت تاکید کرد: اولین جشنواره وب و کسب و کار در بنگاه‌های صنعتی،‌ معدنی و تجاری که با هدف معطوف کردن توجه مدیران ارشد فناوری اطلاعات در واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری به وضعیت پورتال و وب‌سایت بنگاه تحت مسؤولیت آنها برگزار می شود، می‌تواند زمینه استقرار و توسعه دولت  الکترونیک در کشور را گسترش دهد.

    وی افزود: همچنین برگزاری جشنواره و معرفی برگزیدگان آن به عنوان الگوهای موفق در استفاده از فضای وب و مجازی در پیشبرد اهداف صنعتی و تجاری بنگاه‌ها می تواند باعث پیشرفت سایر واحدها شود. البته تبادل و اشتراک تجربیات شرکت‌ها هم می تواند از دیگر دستاوردهای این جشنواره باشد.

    وی افزود: آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت، خدمات مهندسی و طراحی، طرح‌های تولیدی و خدماتی نیمه ساخت، صنعتی و انبوه، مطالعات و تحقیقات اعم از بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای، شرکت در مناقصات، همایش‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه‌های لازم جهت اطلاع رسانی، تدوین، انباشت و اشاعه دانش فنی، گسترش همکاری‌های فنی و اقتصادی بین‌المللی و ارتقای صادرات و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از جمله زمینه های حمایتی صحا به شمار می‌رود.

    وحدت درباره چگونگی حمایت صحا از طرح‌های برگزیده اولین جشنواره وب و کسب و کار در بنگاه‌های صنعتی،‌ معدنی و تجاری تصریح کرد: طرح‌های برتر این جشنواره به شرط توجیه فنی و اقتصادی می توانند از تسهیلات مالی تا سقف ٣۰ میلیارد ریال با نرخ سود ترجیحی بین ٦ تا ١٨ درصد بهره مند شوند.

    مدیرعامل صحا خاطرنشان کرد: همچنین برگزیدگان چنانچه در اجرای قرارداد با سایر نهادها و خریداران محصولاتشان نیازمند ضمانت‌نامه باشند، می‌توانند از خدمات صدور ضمانت‌نامه صحا استفاده کنند.

    به گفته وحدت، بر اساس آیین‌نامه تضمین برای معاملات دولتی، ضمانت‌های صادره توسط صحا معادل ضمانت‌نامه‌های بانکی و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی معتبر است.

    تمدید ثبت‌نام  در جشنواره تا 20 تیرماه

    در همین زمینه فرزاد اسماعیل‌زاده، دبیر جشنواره و مدیر کل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت گفت: در دنیای امروز استفاده از  فناوری اطلاعات یکی از اصول اولیه در زندگی، اجتماع و کسب و کار است و بویژه در زمینه کسب و کار، عدم استفاده از این ابزار، عدم رقابت پذیری و در نتیجه پسرفت کسب و کار را در پی خواهد داشت.

    اسماعیل زاده یکی از ابزارهای مهم جذب مشتری را سامانه‌ها در جهت معرفی محصولات، بازاریابی، خدمات پس از فروش الکترونیکی، فروش اینترنتی محصولات، تعاملات الکترونیکی بین کسب و کارها و دیگر موارد مورد استفاده ذکر کرد.

    به گفته وی؛ هر چند استفاده از این نوع فناوری برای توسعه کسب و کار در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد و کسب و کارهای زیادی از این ابزار استفاده می کنند اما متاسفانه فرهنگ استفاده از آن در بسیاری از کسب و کارها بدرستی رعایت نمی‌شود، چرا که بسیاری از این سامانه‌هایی که ایجاد می‌شوند، بروز رسانی نمی‌شوند و اطلاعات قدیمی و ناقص دارند و گاهاً در جستجوی داخل آنها با بن بست مواجه می‌شویم.

    مدیر کل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات اضافه کرد: این موارد موجب سرخوردگی کاربران و مشتریان می‌شوند و شاید بازدیدکنندگان فقط در یک بار دیدن اینگونه نقایص تبدیل به مشتری نشوند و با بستن پنجره مربوطه، آن بنگاه را فراموش کنند.

    وی ادامه داد: نگه داشتن بازدیدکنندگان در سایت از مهم‌ترین موارد تبدیل شدن به مشتری است که باید کسب و کارها به آن توجه کنند و برگزاری این جشنواره هم به همین دلیل است، تا مسؤولین و مدیران فناوری اطلاعات و مدیران ارشد کسب و کارها به این مساله توجه بیشتری کنند و با بروز و مطلوب نگه داشتن محتوای سایتها و افزودن امکانات جدید و توسعه بتوانند از ابزار فناوری اطلاعات در جهت توسعه کسب و کار استفاده کنند.

    بر اساس این گزارش، بنابر اعلام دبیرخانه اولین جشنواره وب و کسب‌وکار در بنگاه‌های صنعتی،‌معدنی و تجاری مدت زمان ثبت نام در جشنواره تا تاریخ بیستم تیر ماه تمدید شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو