عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به رقم ۱۲۸۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا پس از ثبت بزرگترین کاهش یک جلسه خود از 24 می تاکنون در جلسه قبل، امروز افزایش یابد و در آستانه  سومین افزایش هفتگی متوالی قرار بگیرد.

    قیمت طلا دیروز ابتدا از رقم 1300 دلار عبور کرد  و به 1315 دلار و 55 سنت، که بالاترین رقم در حدود 2 سال اخیر بود رسید، اما بعد از انتشار خبر ترور نماینده پارلمان انگلیس و تعلیق کارزارهای تبلیغاتی رفراندوم هفته آینده درباره جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، یک درصد کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به رقم 1283 دلار و 90 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.8 درصد افزایش یافته است. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.9 درصد کاهش به 1287 دلار و 10 سنت رسید.

    ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون با اشاره به رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در روز 23 ژوئن گفت: «نگرانی ها از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان عامل اصلی حاکم بر بازار در طی چند روز آینده خواهد بود.»

    «با توجه به روندی که در جریان است، ما فکر می کنیم به رغم کاهش قیمت روز پنجشنبه، طلا احتمالا تا زمان تمام شدن موضوع رفراندوم افزایش قیمت خواهد داشت.»

    اگر رای دهندگان انگلیسی تصمیم به خروج این کشور از اتحادیه بگیرند و این موجب رکود اقتصادی در اتحادیه شود، طلا ممکن است افزایش قیمت بیشتری را تجربه کند.

    بانک مرکزی انگلیس بار دیگر درباره تبعات اقتصادی خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داده و گفته که این موضوع ممکن است به اقتصاد جهانی ضربه زند و ارزش لیره پس از تصمیم به جدایی کاهش بیشتری را تجربه کند.

    ارزش دلار آمریکا روز جمعه اندکی افزایش یافت و در برابر ین ژاپن 0.1 درصد افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی