عصر بازار

مدیر مالی کارگزاری بانک مسکن خبر داد

دلایل گران شدن اوراق تسهیلات مسکن

عصر اعتبار- یک مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن ،بازار معاملات اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن «تسه» در فرابورس با افزایش تقاضا روبرو شده است.

دلایل گران شدن اوراق تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مدیر مالی شرکت کارگزاری بانک مسکن دلیل افزایش قیمت اوراق حق تقدم  استفاده از تسهیلات مسکن در فرابورس را ناشی از رشد تقاضا دانست و گفت: در مقطعی از زمان، سقف وام خرید مسکن از 50 میلیون تومان به 70 میلیون تومان افزایش یافت که به تبع آن افزایش متقاضیان خرید انواع اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و یا به عبارتی «تسه » را در پی داشت.

    احسان قاسمی ادامه داد: این افزایش تقاضا به طور طبیعی رخ داد و پس از آن از عطش خریداران اندکی کاسته شده است. با این همه هم اکنون قیمت انواع «تسه» نسبت به سقف قیمت ها در سطح پایین تری معامله می شوند و روندی متعادل بر این معاملات حاکم است.

    وی با بیان اینکه بر تقاضای خرید «تسه» هر روز افزوده می شود ، عنوان کرد: بانک مسکن هم اکنون در حال بازار یابی مشتریان برخوردار از منابع پولی بزرگ با هدف سرمایه گذاری و افتتاح انواع حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز است تا از این طریق بتواند به تقویت عرضه «تسه» ها در بازار فرابورس کمک کند. از این رو به زودی عرضه اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در بازار ابزارهای نوین فرابورس افزایش خواهد یافت.

    به گفته قاسمی برای دریافت تسهیلات 70 میلیون تومانی خرید یا ساخت مسکن در حالی نیاز به خرید 140 برگه «تسه» از فرابورس است که برای زوج های جوان یا به اصطلاح مسکن اولی می توان 200 برگه از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن را به منظور دریافت تسهیلات یکصد میلیون تومانی از فرابورس خریداری کرد.

     اعتبار هر یک از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن که در بازار فرابروس معامله می‌شود، از تاریخ عرضه و گشایش نماد معاملاتی هر تسه به مدت دو سال خواهد بود و پس از آن فاقد ارزش است.

    ارزش اسمی هر برگه اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن مبلغ 500 هزار تومان است که بر اساس عرضه و تقاضا به نرخ روز 86 هزار تومان تا 89 هزار و 900 تومان دست به دست می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو