عصر بازار

پیرمرد ۷۰ ساله قربانی ۳ کیلوگرم طلا شد

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی گیلان از قتل یک پیرمرد ۷۰ ساله توسط چهار سارق به خاطر سرقت سه کیلوگرم طلا در رشت خبر داد و گفت: سارقان که سه نفر مرد و یک زن بودند با هوشیاری پلیس آگاهی گیلان دستگیر شدند.

پیرمرد ۷۰ ساله قربانی ۳ کیلوگرم طلا شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سردار محمدرضا میرحیدری پیش از ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان چگونگی قتل یک پیرمرد 70 ساله و سرقت سه کیلوگرم طلا در رشت را تشریح کرد.

    وی با بیان اینکه حادثه مذکور در صبح روز 26 اردیبهشت ماه امسال اتفاق افتاد، اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر یک فقره قتل، در تاریخ مذکور خود را به محل حادثه در خیابان تختی رشت رساندند.

    فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه همسر 65 ساله پیرمرد مقتول تنها شاهد ماجرای قتل بود، تصریح کرد: در تحقیقات از این خانم مشخص شد که سارقان صورت خود را پوشانده بودند و از راه پنجره وارد منزل آنها شده و دست و پای او را با چسب بستند و اقدام به ضرب و شتم شوهرش کردند.

    وی با بیان اینکه سارقان از پیرمرد خواسته بودند مخفیگاه طلاها و پول‌های نقد را به آنها بگوید، ادامه داد: پیرمرد 70 ساله پس از اعتراف محل طلاها، زیر ضربات مشت و لگد دو سارق به قتل می‌رسد.

    به گفته میرحیدری، سارقان پس از سرقت سه کیلو طلا و 30 میلیون ریال وجه نقد از محل متواری شدند و همسر مقتول با سعی و تلاش زیاد موفق به باز کردن دست و پای خود شد و موضوع را به پلیس اطلاع داد.

    وی به تلاش کارآگاهان پلیس برای دستگیری قاتلان پیرمرد اشاره کرد و گفت: شب گذشته دو نفر از متهمان مرد در بندرانزلی و یک زن و مرد در رشت شناسایی و دستگیر شدند.

    فرمانده انتظامی گیلان متهمان دستگیر شده را 26،36 و 29 و 33 ساله معرفی کرد و یادآور شد: اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان کشف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

    وی با اشاره به اینکه متهمان در بهمن ماه سال گذشته به انگیزه سرقت وارد منزل مقتول شده بودند، خاطرنشان کرد: سارقان به دلیل عدم دسترسی به کلید گاو صندوق موفق به انجام سرقت نشده بودند.

    میرحیدری با تأکید بر خودداری از نگه‌داری طلا و اشیای قیمتی در منزل، متذکر شد: از شهروندان گیلانی می‌خواهیم به افراد غریبه اعتماد نکنند و اسرار زندگی خود را با آنها در میان نگذارند.

    وی در ادامه به موضوع بیمه اشاره کرد و با بیان اینکه بیمه‌ها در کنار پلیس امنیت روانی فراهم می کنند، اظهار کرد: بیمه‌ها باید در کنار درآمدزایی و رقابت‌های بیمه‌ای، خدمات مفید و ارزنده‌ای را به مردم ارائه کنند.

    فرمانده انتظامی گیلان به حوادثی که با حضور گردشگران و مسافران در جاده‌های استان رخ می‌دهد، اشاره کرد و متذکر شد: باید با هزینه‌های هدفمند و برنامه‌ریزی مناسب بستر کاهش تصادفات را فراهم کنیم.

    وی به نقش مهم رسانه‌ها در راستای ارتقای امنیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید در راستای امنیت اجتماعی و جانی مردم تلاش کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی