عصر بازار

بانک‌های سمنان ۳۰درصد بیش از متوسط کشوری به واحدهای تولیدی تسهیلات دادند

عصر اعتبار- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان و مدیرعامل بانک ملی استان سمنان گفت: میزان اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی از سوی بانک‌های استان سمنان حدود ۳۰ درصد بیش از متوسط کشوری این شاخص در یک سال اخیر بوده است.

بانک‌های سمنان ۳۰درصد بیش از متوسط کشوری به واحدهای تولیدی تسهیلات دادند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، حسن مونسان در حاشیه نشست هماهنگی مدیران بانک‌های استان  اظهار کرد: تسهیلاتی که در یک‌سال اخیر از سوی بانک‌های عامل عضو کمیسیون این استان به بخش‌های مختلف اقتصادی در کل استان پرداخت شد حدود 61 هزار میلیارد ریال بوده است.

    وی توضیح داد: کل منابع شبکه بانکی عضو کمیسیون استان سمنان در این بخش حدود 58 هزار و 500میلیارد ریال بوده است که جدای از ذخائر قانونی رقمی بالغ بر 53هزار و 10 میلیارد ریال منابع آزاد وجود داشته که علی‌رغم آن بانک‌های استان 61هزار میلیارد ریال تسهیلات در این بخش اعطا کردند که بسیار بیشتر از تعهدات بانک‌ها بوده است.
    مونسان با بیان اینکه میزان اعطای تسهیلات به متقاضیان بخش‌های اقتصادی در کل کشور 85درصد است، اضافه کرد: این در حالی است که این شاخص در استان سمنان کمی بیش از 114 درصد بوده که جای تقدیر دارد.

    مدیرعامل بانک ملی استان سمنان از حمایت ویژه بانک ملی ایران از فعالان تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشنامه حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط هنوز به برخی از بانک‌ها نیز ابلاغ نشده اما همکاران ما در این خصوص تعهدات خود را انجام داده‌اند.
    دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان با اشاره به وضعیت بهتر واحدهای تولیدی و صنعتی استان در مقایسه با دیگر استان‌ها، گفت: شبکه بانکی استان با تزریق به موقع نقدینگی توانسته است به وسع خود به حفظ ظرفیت تولید در این استان کمک کند.
    وی با اشاره به اهمیت تلاش در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد: یکی از اولویت‌هایی که به بانک‌ها اعلام شده اجرای کامل سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به معنای کلی آن است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی