عصر بازار

تک نرخی شدن ارز گامی مثبت در جهت رونق فعالیت های اقتصادی

عصر اعتبار- نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: تک نرخی شدن ارز ،گامی مثبت در جهت رونق فعالیت های سالم اقتصادی و جلوگیری از سودهای کاذب در فضای اقتصاد کشور است.

تک نرخی شدن ارز گامی مثبت در جهت رونق فعالیت های اقتصادی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  ابراهیم کارخانه ای تصریح کرد: وظیفه دولت است که با برنامه ریزی هوشمندانه و اقدامات به هنگام، راه هرگونه سوءاستفاده را برروی برهم زنندگان ثبات اقتصاد کشور ببندد چرا که این افراد بدنبال سودهای بادآورده هستند.

    وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه فقدان برنامه ریزی از سوی دولت، موجب شده عوامل جریان سازی،  نرخ ارز را با قدرت بالای دلالی همواره نرخی فراتر از نرخ ارز مصوب از سوی دولت  در فضای کسب و کار نگه دارند.

    کارخانه ای در ادامه تصریح کرد:هر نرخ ارز مصوبی که دولت تصویب می کند دلالان بصورت هدفمند، برنامه ریزی می کنند و نرخ ارز بازار را بالاتر از آن مدیریت می نمایند و بدین ترتیب اگر دولت بخواهد نرخ ارز را بالا ببرد و تک نرخی کند دلالان نرخ بالاتری را درنظر می گیرند.

    نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: دولت باید برنامه ریزی هدفمند و هوشمندانه ای را برای تعیین قیمت ارز داشته باشد.

    **یکسان سازی نرخ ارز جلوی رانت خوار ی را می گیرد

    عطا ا... حکیمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: یکسان سازی نرخ ارز از بهترین تصمیم های اخذ شده در چند سال اخیر بوده زیرا این امر جلوی بسیاری از رانت خواری های موجود در کشور را می گیرد.

    وی اظهار کرد : در بیشتر کشورهای توسعه یافته برای پیشگیری از سواستفاده دلالان ارزی، سیستم تک نرخی ارز انجام می شود  زیرا هنگامی که ارز دو نرخی و چند نرخی باشد ، سواستفاده های بسیاری در این باره صورت می گیرد مگر در مواردی خاص که مجلس و دولت تشخیص دهند و  برای جلوگیری از آسیب های اقتصادی طرح های دیگر نیز در دستور کار قرار بگیرد .

    حکیمی درخصوص تاثیر کاهش نرخ ارز در بازار کسب وکار تصریح کرد :در بازار کسب وکار باید نرخ ارز بررسی شود تا تولید کننده کمتر دچار خسارت شود.

    وی افزود : در بحث تولیدات داخلی نیز با مشکلات بسیاری از جمله قاچاق کالاها بدون پرداخت گمرکی و خروج  ارز مواجه هستیم که این امر به اقتصاد و بازار تبادلات ارزی آسیب وارد می کنند که با کاهش نرخ ارز مبادله ای سود کمتری به این دلالان  خواهد رسید.

    حکیمی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از آسیب های ارزی در اقتصاد جامعه افزود :تشدید نظارت بانک مرکزی بر صرافی ها در سال های گذشته به دلیل برخی از سو استفاده های دلالان در بازار ارز و پیشگیری از خسارت آن دسته از صرافی هایی که مجوز لازم را داشتند، صورت گرفت  که بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو