عصر بازار

پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان تا پایان شهریور در سراسر کشور

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت که طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان تا پایان شهریورماه در سراسرکشور به اجرا درخواهد آمد.

پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان تا پایان شهریور در سراسر کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمود اسلامیان اظهارداشت:‌ در زمان حاضر حقوق بازنشستگان این صندوق در 22 استان کشور بصورت مستقیم به حساب آنان پرداخت می شود و این طرح تا پایان شهریورماه جاری درسراسر کشور اجرایی خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: تا یک ماه پیش حقوق بازنشستگان در 13 استان کشور بصورت مستقیم به حساب آنان واریز می شد اما از خردادماه امسال 9 استان دیگر به این تعداد اضافه شده است.

    اسلامیان اظهارکرد: طرح پرداخت مستقیم حقوق به بازنشستگان هنوز در استانهای چهارمحال بختیاری‌، ‌خراسان رضوی،‌ فارس،‌ قم،‌ کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد،‌ ایلام، ‌مازندران، گیلان و لرستان اجرایی نشده که تا پایان شهریورماه به اجرا درمی آید.

    این مسئول یادآور شد:‌ پیش از اجرای این طرح، پرداخت حقوق بازنشسته ها ابتدا از صندوق بازنشستگی به دستگاههای اجرایی استان ها واریز می شد و دستگاههای اجرایی با دو سه روز تاخیر در گردش مالی، حقوق ها را به حساب بازنشسته ها واریز می کردند اما با اجرای این طرح حقوق ها بدون تاخیر و مستقیم به حساب آنان واریز می شود.

    وی با بیان اینکه بازنشسته ها از اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشسته ها بسیار راضی و خرسندند، اعلام کرد:‌این طرح برای جلوگیری از تضییع حقوق آنها و احقاق حقشان به اجرا درآمده است.

    اسلامیان تاکید کرد: با اجرایی شدن طرح مذکور، گردش مالی ازدستگاه اجرایی واسطه گرفته شده، امکان جعل وسوء استفاده احتمالی برخی دستگاههای اجرایی واسطه به صفر رسیده و امکان مشاهده آن لاین وضعیت گردش مالی بازنشستگان از طریق صندوق بازنشستگی مهیا شده است.

    وی با بیان اینکه همه بازنشستگان این صندوق دارای شناسه هوشمند شده اند، افزود: از طریق این شناسه ها قادریم از تاریخ دقیق پرداخت حقوق به بازنشستگان، میزان پرداختی ها و نیز وضعیت گردش کار، بموقع مطلع شویم که این امکان پیش از این بدلیل پرداخت غیرمستقیم حقوق امکان پذیر نبود.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور اعلام کرد: هم اینک درکمتر از نیم روز قادر به بررسی گردش کار و اطلاع از وضعیت پرداختی های مربوط به حقوق بازنشسته ها هستیم.

    وی تاکید کرد: درحال حاضر از مجموع یک میلیون و280 هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری، 941 هزار و 455 نفرحقوق خود را بصورت مستقیم دریافت می کنند.

    اسلامیان، میزان حقوق پرداختی بازنشستگان صندوق بازنشستگی را براساس رقم خالص احکام آنان، دراردیبهشت ماه یک هزارو660 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این رقم پرداختی در خرداد ماه یک هزار و 880 میلیارد تومان بوده است.

    اسلامیان گفت: طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشسته ها از سال 86 به اجرا گذاشته شده و هم اینک در حال اجراست.

    در حال حاضر یک میلیون و280 هزار بازنشسته در کشور تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو