عصر بازار

غیرفعال شدن کارت سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه از عید فطر

عصر اعتبار- بسیاری از خودروهای فاقد بیمه، زمینگیر هستند اما از کارت سوخت آنها استفاده می‌شود.

غیرفعال شدن کارت سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه از عید فطر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مهدی نیکدار اظهار کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی دیزلی کشور حدود 95 هزار دستگاه است که حدود 54 هزار خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

    وی تصریح کرد:‌ با توجه به اختلاف قیمت سوخت دولتی و آزاد که حدود 1000 تومان است، سوء‌استفاده از کارت‌های سوخت برای دولت ضرر به همراه دارد که 54 هزار خودرو اخطار گرفته حدود 3 میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند که معادل 3 میلیارد تومان خواهد بود.

    وی با تاکید بر این‌که با غیرفعال شدن کارت سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه حدود 3 میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل می‌شود، گفت: بسیاری از خودروهای فاقد بیمه، زمینگیر هستند اما از کارت سوخت آنها استفاده می‌شود.

    رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با اعلام این که طرح غیرفعال شدن کارت سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه از عید فطر اجرایی می‌شود به نوسازی خودروهای فرسوده اشاره کرد و افزود: سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه برون‌شهری از امسال به مدت 5 سال اقدام به نوسازی 65 هزار خودرو ناوگان عمومی می‌کند.

    نیکدار ادامه داد: در حوزه  درون‌شهری نیز دولت طرحی را برای نوسازی خودروهای سواری و مینی‌بوس در دستور کار دارد.

     نیکدار حدود یکماه پیش با اشاره به فراهم شدن زیرساختهای مورد نیاز برای قطع سهمیه سوخت خودروهای دیزل فاقد بیمه خبر داده و گفته بود: سهمیه سوخت این خودروها از ابتدای تیرماه قطع می‌شود.

    وی با اشاره به این که بر اساس آمار 90 هزار خودروی سنگین فاقد بیمه شخص ثالث در کشور وجود دارد، افزود:‌ از این تعداد 52 هزار دستگاه خودرو تاکنون سوخت‌گیری کرده اند و در خصوص حذف سهمیه سوخت به آنها هشدار داده شده است. اجرای این طرح آزمایشی است  و چنانچه به خودروهایی که برای سوخت‌گیری مراجعه می‌کنند هشدار "سوخت شما قطع خواهد شد" داده شود، سهمیه سوخت آنها یک ماه تا 45 روز بعد قطع خواهد شد.

    وی با یادآوری این که بسیاری از 90 هزار خودروی فاقد بیمه شخص ثالث اصلا از وسیله نقلیه خود استفاده نمی‌کنند و فقط با سوءاستفاده از کارت سوخت نسبت به سوختگیری و قاچاق سوخت اقدام می‌کنند، تصریح کرد: با اجرای طرح حذف سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث روزانه 3 میلیارد تومان صرفه‌جویی برای اقتصاد کشر به همراه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی