عصر بازار

نایب رئیس اتاق ایران و چین خبر داد

از سرگیری گشایش ال‌سی در ۳ کشور اروپایی

عصر اعتبار- نایب رئیس اتاق ایران و چین گفت: شرکت‌ها می‌توانند در بانک‌های کوچک سه کشور ایتالیا، اتریش و آلمان ال‌سی باز کنند اما بانک‌های بزرگ اروپایی همچنان با ما کار نمی‌کنند.

از سرگیری گشایش ال‌سی در ۳ کشور اروپایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مجید رضا حریری  در مورد امکان باز شدن ال‌سی در بانک‌های اروپایی که گفته می‌شود با کارشکنی آمریکا پس از اجرای برجام عملاً محقق نشده بود، اینگونه توضیح داد که بعد از اجرایی شدن برجام تا یک هفته امکان گشایش ال‌سی در بانک‌های کوچک اروپایی وجود داشت اما به دلیل ترس از تشدید تحریم‌ها و اجرایی نشدن برخی مسائل، این کار متوقف شد.

    وی اضافه کرد: اما از یک ماه پیش شرکت‌های مشخصی از بخش خصوصی توانسته‌اند از بانک‌های کوچک ایتالیا، اتریش و آلمان مجدداً ال‌سی باز کنند و البته این مسئله به خود بانک‌ها بر می‌گردد که چقدر از تحریم‌هایی که ممکن است علیه ایران اتفاق بیافتد بهراسند و معمولاً بانک‌های کوچک کمتر این مشکل را دارند.

    حریری با بیان این اتفاق هفته گذشته که آمریکا محدودیت‌های مرتبط با پولشویی ایران را برداشته است، افزود: تمام بانک‌های دنیا طی سال‌های اخیر مقررات سختگیرانه‌ای را برای پولشویی داشته‌اند که در بانک‌های ایران خیلی رعایت نمی‌شد و با مصوبه مجلس و اطلاعاتی که بانک مرکزی در اختیار قرار داد ظاهراً این مشکلات حل شده است.

    نایب رئیس اتاق ایران و چین بر این نکته تاکید کرد که تا بانک‌های دنیا از نظر سیاسی به این اطمینان خاطر نرسند که پس از اجرای برجام برای کار با ایران مورد موأخذه قرار نمی‌گیرند، کار را آغاز نخواهند کرد.

    پورسعید خلیلی