عصر بازار

در قالب طرح قیمت تضمینی انجام شد؛

معامله بیش از ۱۱هزار تن جو دامی در بورس کالای ایران

عصر اعتبار- بورس کالای ایران اعلام کرد : ۱۱هزار و ۸۵۶ تن جو دامی امروز (چهارشنبه) در قالب طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت که استانهای مرکز، غرب و شرق کشور در آن سهم شاخص داشتند.

معامله بیش از ۱۱هزار تن جو دامی در بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، تالار محصولات کشاورزی، امروز میزبان معامله 11 هزار و 856 تن جو دامی استان های اصفهان، فارس، قم، خراسان رضوی، کرمانشاه و سمنان در قالب طرح قیمت تضمینی و 46 تن برنج وارداتی بود.
    همچنین در معاملات امروز 115 تن تیرآهن 12 و 10 هزار تن سبد میلگرد شرکت ذوب آهن اصفهان، 220 تن سبد میلگرد مجتمع فولاد خراسان و 40 تن بیلت شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) دادو ستد شد.
    علاوه براین، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شاهد معامله 34 هزار و 820 تن وکیوم باتوم، یک هزار و 500 تن گوگرد، 10 تن آرگون،16 هزار و 195 تن مواد شیمیایی،416 تن مواد پلیمری و 10 هزار و 701 تن قیر بود.
    تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله 300 تن عایق رطوبتی و سه هزار و 100 تن قیر را به نظاره نشست.
    جایگزین شدن سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی، کشاورزان محصول خود را با هر قیمتی که در بورس کشف شد، می‌فروشند و سریعا به پول خود دست می یابند و مابه‌التفاوت قیمت تضمینی و قیمت کشف شده توسط دولت به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
    پیش از این حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران در مورد عرضه جو و ذرت در سال 1395 توسط بورس کالا گفته بود: اکنون برداشت جو شروع شده و طبق مصوبه هیات وزیران کل عرضه جو و ذرت در سال 1395 از طریق بورس کالا صورت می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی