عصر بازار

کاهش شوک ناشی از برگزیت موجب افت قیمت جهانی طلا شد

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه در شرایطی با کاهش نسبی روبرو شده است که در مبادلات روز گذشته بیش از یک درصد افزایش یافته بود.

کاهش شوک ناشی از برگزیت موجب افت قیمت جهانی طلا شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا، با کاهش شوک ناشی از همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ، تقاضای مکان من سرمایه گذاری برای طلا با کاهش روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی این فلز زرد داشته است.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه با 0.3 درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از 1315 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی با افزایش نسبی همراه شده بود.

    قیمت هر اونس طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.8 درصد کاهش به 1317 دلار رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز روز چهارشنبه با 3 درصد افزایش به بالاترین سطح در یک سال و نیم اخیر رسیده بود.

    افزایش شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا طی شب گذشته نیز موجب شد تا شاخص سهام آسیا امروز پنجشنبه با افزایش روبرو شود.

    به نظر می رسد شوک ناشی از همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا حد زیادی کاهش یافته است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز همچنان نزدیک به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر قرار گرفته و این مساله نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

    میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.28 درصد افزایش به بیش از 950 تن رسیده است که این بالاترین رکورد از جولای 2013 میلادی به شمار می رود.

    تازه ترین آمارهای منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال به 1.1 درصد رسیده و این رقم در سه ماه دوم نیز احتمالا به بیش از 2.7 درصد خواهد رسید.

    هزینه های مصرف کننده در اقتصاد آمریکا نیز طی ماه می برای دومین ماه متوالی با افزایش روبرو شده است. افزایش تقاضا برای خودرو و سایر کالاها تاثیر زیادی بر افزایش هزینه های مصرفی داشته است.

    بانک مرکزی اروپا نیز اعلام کرده است که در واکنش به خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا هیچ عجله ای برای اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر نخواهد داشت.

    به نظر می رسد قیمت طلا در ساعات آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصاددی منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت. آمارهای خرده فروشی آلمان، قیمت تولید کننده در فرانسه، نرخ بیکاری آلمان، رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا و نرخ تورم منطقه یورو و مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا از مهمترین آمارهای اقتصادی است که طی ساعات آینده منتشر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی