عصر بازار

هیات اقتصادی و رسانه ای روسیه به مازندران آمد

عصر اعتبار- هیات اقتصادی و رسانه ای روسیه برای بررسی راههای گسترش مبادلات تجاری وشناخت مزیت های اقتصادی و صادراتی مازندران امروز یکشنبه به ساری سفر کرد.

هیات اقتصادی و رسانه ای روسیه به مازندران آمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رجب صفراف نماینده اتاق بازرگانی روسیه ، مدیرمرکز مطالعات ایران در مسکو ومدیرمسوول فصلنامه بیزینس ایران چاپ روسیه (business-iran) سرپرستی این هیات را در سه روز اقامتشان در ساری بر عهده دارد.
    دیداربا استاندارمازندران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، نشست با فعالان اقتصادی و بازدید از تعدادی واحد تولیدی و صنعتی ، کشاورزی، محصولات گلخانه ای از برنامه های مهم این هیات اقتصادی و رسانه ای روسی است.
    مدیرکل دفترامور اقتصادی مازندران با تایید این خبر هدف اصلی از سفر این هیات را بررسی راههای گسترش تجارت بین ایران و روسیه به خصوص ظرفیت های صادراتی مازندران به روسیه اعلام کرد.
    لیلا واثقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا مهمترین مزیت سفر این هیات را همراهی تیم رسانه ای اعلام کرد و گفت که مدیران فصلنامه تجارت با ایران((business-iran) چاپ روسیه نیز دراین سفر مزیت و ظرفیت های اقتصادی، گردشگری و صنعتی مازندران را برای خوانندگان خود به تصویر می کشند.
    به گفته وی این فصلنامه قراراست تا مزیت های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری مازندران را در 100 صفحه برای خوانندگانش درروسیه و کشورهای CIS به چاپ برساند.
    فصلنامه تجارت با ایران در سال 89 انتشار خود را با 10 هزار شمارگان با هدف معرفی قابلیت های صادراتی و مزیت های اقتصادی ایران در مسکو شروع کرد.
    این نشریه علاوه بر مسکو در سایر کشورهای سی ای اس نیز توزیع می شود.
    پارسال ایران، 1.5 میلیارد دلار صادرات به روسیه داشت که سهم مازندران ازاین صادرات به میزان 12 میلیون دلار یعنی کمتر از یک درصد حجم صادرات ایران به روسیه است.
    درسال جاری با اخذ مجوز برای صدورلبنیات مازندران به روسیه وایجاد تعرفه سبز گمرکی( کاهش تعرفه، عوارض و بروکراسی گمرکی) بین ایران و روسیه پیش بینی می شود مازندران بتواند صادرات خود را به این کشورافزایش دهد.
    میزان کل صادرات مازندران به خارج در سال 94 حدود 435 میلیون دلار بود که پیش بینی می شود این میزان صادرات در سالجاری به حدود نیم میلیارد دلار برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی