عصر بازار

طلا به ۱۴۰۰ هزار دلار هم می رسد

خریداران طلا ضرر می کنند!

عصر اعتبار- بازار این روزهای سکه و طلا با نوسان روبرو شده و در چند روز اخیر سیری صعودی به خود گرفته و قیمت این فلز زرین رو به افزایش رفته و تقریبا بیشتر افراد جامعه در پرس و جوهای روزمره خود از حال و هوای بازار طلا می پرسند.

خریداران طلا ضرر می کنند!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از وبگردی، بازار این روزهای سکه و طلا با نوسان روبرو شده و در چند روز اخیر سیری صعودی به خود گرفته و قیمت این فلز زرین رو به افزایش رفته و تقریبا بیشتر افراد جامعه در پرس و جوهای روزمره خود از حال و هوای بازار طلا می پرسند.

    کارشناسان این حوزه نظرات مختلفی از روند حرکتی بازار طلا در روزهای آینده داشته اند به طوری که برخی از آنها از افزایش نرخ طلا تا پایان سال میلادی و برخی از کاهش آن صحبت می کردند و عده کمی هم در خصوص زمان ثبات آن اطلاعاتی در اختیار ما قرار دادند؛ اما متاسفانه رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگوی اختصاصی خود  از وضعیت بازار تحت نظارت خود اظهار بی اطلاعی کرد.

    من پیغمبر نیستم که بازار طلا را پیش بینی کنم!

    در پیگیری ها و تماس های مکرری که با رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران محمد کشتی آرای داشتیم؛ عاقبت موفق به صحبت با ایشان شدیم که وی در پاسخ به سوال ما "در خصوص پیش بینی بازار سکه و طلا " اظهار داشتند: "من پیغمبر یا پیش گو نیستم که بتوانم طلا را پیش بینی کنیم".

    وی تاکید کرد: اگر کسی بتواند آن را پیش بینی کند مطمئنا میلیاردر می شود باید بدانید که نمی توان بازار سکه و طلا را تحلیل کرد.

    طلا به 1400 هزار دلار هم می رسد

    ابراهیم محمد ولی معاون اول اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت:  پیش بینی وضعیت طلا کار بسیار دشواری است و کمتر کسی می تواند وضعیت آینده آن را تخمین بزند و اگر کارشناسان نیز پیش بینی می کنند نظر شخصی خود را بیان می کنند.

    وی افزود: کارشناسان بازار طلا معتقدند روند افزایشی طلا تا دوماه آینده همچنان ادامه خواهد داشت و ممکن است نرخ انس آن به هزار و 400 دلار نیز برسد که در مقابل هر مثقال طلا نیز 500 هزار تومان خواهد شد.

    محمد ولی عنوان کرد: قیمت طلا در مرزهای داخلی ایران به علت تقاضای کم که نشات گرفته از بی اشتیاقی و حضور در ماه رمضان است حدود 8/9 هزار تومان در هر مثقال نسبت به کشورهای دیگر ارزان تر است.



    وی تاکید کرد: نوسان در بازار سکه و طلا موجب کاهش و افزایش قیمت کالا ها و خدمات در هر اقتصادی می شود که در صورت افزایش قیمت طلا و افزایش قیمت محصولات پس از گذشت مدتی قیمت طلا کاهش میابد اما قیمت محصولات تغییر نخواهد کرد.

    محمد ولی عنوان کرد: افزایش قیمت طلا برای دو گروه افراد پشت پرده و سرمایه دارن که تعداد کمی هستند سود آور خواهد بود و برای سایر افراد جامعه سود چندانی نخواهند داشت.

    وی در خصوص افزایش یا کاهش سرمایه گذاران در بازار طلا پس از بالا رفتن قیمت آن تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده تا کنون میزان کمی پول وارد این بازار شده زیرا حدودا 2 سال گذشته هر مثقال طلا به 540 دلار رسید اما با کاهش آن بسیاری از سرمایه گذاران ورشکست شدند.

    خریداران طلا ضرر می کنند!

    مهدی طاهر حکاک نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران  گفت: افزایش یا کاهش قیمت طلا بستگی به روند سیاست های موجود در کشورهای جهان دارد و اتفاقاتی که در اروپا، آمریکا، آسیا و ایران رخ می دهد بر روی تعیین قیمت این فلز تاثیر گذار است.

    وی در خصوص پیش بینی بازار طلا و سیر صعودی آن اظهار داشت: پیش بینی بازار طلا اصلا امکانپذیر نیست زیرا در هر گوشه ای در جهان یک اتفاق جدید رخ می دهد که ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر روی بازار طلا  تاثیرگذار بگذارد.

    کشتی آرای: من پیغمبر نیستم که بازار طلا را پیش بینی کنم! / محمد ولی: طلا به 1400 هزار دلار هم می رسد/ حکاک:خریداران طلا ضرر می کنند!

    حکاک تاکید کرد: در گذشته مردم بیشتر پول خود را با خرید طلا وارد بازار طلا می کردند تا هم سرمایه گذاری کرده باشند و هم از نظر زیبایی و آراستگی از آنها استفاده کنند اما در حال حاضر مردم بخش کمی از درآمد خود را وارد بازار طلا می کنند که بیشتر جنبه سرمایه گذاری دارد.

    وی افزود: با توجه به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی سرمایه های خارج شده از بانک ها وارد بازار طلا نخواهد شد؛ زیرا این بازار در شرایط فعلی سود آور نیست.

    مردم دیگر فریب بازار طلا را نمی خورند!

    احمد وفادار رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: با توجه به اتفاقاتی که میان انگلستان و اروپا رخ داد ه و همچنین تغییراتی که بورس لندن به وجود آمده قیمت جهانی طلا سیری صعودی را در پیش گرفته به طوری که قیمت طلا 110 دلار نسبت به هفته گذشته افزایش یافته که علت اصلی آن تبدل پول انگلیس به طلا بوده است.

    وی تاکید کرد: این تغییرات اقتصادی در جهان علاوه بر طلا بر روی دلار نیز تاثیر داشته و ما شاهد افزایش نرخ دلار نیز هستیم.

    وفادار تصریح کرد: برای ثبات قیمت طلا نمی توان به راحتی زمان تعیین کرد زیرا ممکن است به علت یک اتفاق سیاسی در گوشه این از جهان یک روزه قیمت کاهش یا افزایش پیدا کند.



    وی ثبات قیمت فلز طلا را در تعادل بودن وضعیت اقتصادی، امنیت و چالش های جهانی دانست و افزود: با این تفاسیر پیش بینی می شود که این نوسان قیمت تا تحویل سال میلادی ادامه داشته و پس از آن به ثبات برسد.

    وفادار در خصوص افزایش سرمایه گذاری مردم با افزایش قیمت طلا عنوان کرد: در گذشته چندین مرتبه مردم فریب بازار طلا را خورده و سرمایه های خود را از دست داده اند بنابراین احتمال سرمایه گذاری در این حوزه بسیار پایین است زیرا شرایط فعلی بازار نشان می دهد مردم بیشتر سرمایه های خود را وارد بخش مسکن کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی