عصر بازار

روند صعودی طلای جهانی ادامه یافت

عصر اعتبار- طلای جهانی در معاملات پرنوسان روز جاری نزدیک به بالاترین رکورد دو سال اخیر ماند در حالیکه نقره برای نخستین بار از اواسط سال ۲۰۱۴ به بالای ۲۱ دلار صعود کرد.

روند صعودی طلای جهانی ادامه یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حدود یک درصد افزایش یافت و به 1344.09 دلار صعود کرد. بهای معاملات این بازار پس از ثبت رشد 9 درصدی در ماه ژوئن، روز جمعه 1.5 درصد افزایش یافته بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 0.7 درصد افزایش، به 1347.80 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 18.40 دلار افزایش یافت و در 1339 دلار بسته شد و برای پنجمین هفته متوالی صعود کرد.

    هر اونس نقره برای تحویل فوری در اوایل معاملات روز دوشنبه هفت درصد افزایش یافت و به 21.107 دلار رسید که بالاترین قیمت از ژوییه سال 2014 بود و تا اواسط روز در 20.25 دلار معامله شد.

    سام لاگلین، معامله گر گروه ام کی اس در یادداشتی نوشت: ابهام جهانی به ادامه صعود فلزات ارزشمند کمک خواهد کرد اما نسبت به نوسان شدید بازار این فلزات هشدار داد. وی در ادامه افزود: نقره از موقعیت منحصرش به عنوان یک فلز صنعتی در زمان ریسک پذیری بازار و یک دارایی امن در زمان بی‌ثباتی وضعیت اقتصادی و سیاسی سود می برد.

    طلا در سه ماهه دوم سال 2016 حدود هفت درصد رشد کرد و مجموع رشد قیمت در نیمه اول سال را به حدود 25 درصد رساند که بزرگترین رشد نیم سالانه از سال 1979 بود. بهای معاملات نقدی طلا هم در نیمه اول امسال بزرگترین افزایش را از سال 1974 به این سو داشت. بیشتر این افزایش حاصل تقاضا برای دارایی امن بود زیرا سرمایه گذاران در برابر ابهاماتی که بدنبال رای انگلیس برای خروج از عضویت اتحادیه اروپا بوجود آمد درصدد حفاظت از سرمایه خود برآمدند. پیش از این رای هم نگرانیها نسبت به روند رشد اقتصاد جهانی، پایین ماندن نرخهای بهره آمریکا و ضعیف شدن تقاضای مصرفی از قیمت طلا حمایت کرده بود.

    بر اساس گزارش رویترز، موجودی صندوق سرمایه گذاری "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلاست، روز جمعه 0.41 درصد افزایش یافت و به 953.91 تن رسید که بالاترین میزان از ژوییه سال 2013 بود. ذخایر طلای صندوقهای سرمایه گذاری جهانی که تحت حمایت این فلز قرار دارند از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 500 تن افزایش یافته که منعکس کننده خوش بینی سرمایه گذاران به دورنمای طلا در بحبوحه پایین ماندن نرخهای بهره آمریکاست.

    بازارهای آمریکا روز دوشنبه به مناسبت روز استقلال تعطیل هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو