عصر بازار

شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان اجباری

عصر اعتبار- اگر میزان حقوق بیمه شده در زمان عقد ، کمتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد، مبلغ پرداختی کمک هزینه به میزان حداقل مزد سال و برای حقوق بگیران بالاتر از حداقل دستمزد، معادل یک ماه متوسط حقوقشان محاسبه می شود.

شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان اجباری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: کمک هزینه ازدواج فقط به بیمه شدگان اجباری ازدواج اولی ، تعلق می گیرد.

    به گزارش  باشگاه خبرنگاران، محمد حسن زدا ، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان اجباری ازدواج اولی ، معادل یک ماه مزد یا حقوقشان ، کمک هزینه ازدواج می دهد.

    وی تصریح کرد: اگر میزان حقوق بیمه شده در زمان عقد ، کمتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد، مبلغ پرداختی کمک هزینه به میزان حداقل مزد سال و برای حقوق بگیران بالاتر از حداقل دستمزد، معادل یک ماه متوسط حقوقشان محاسبه می شود.

    زدا با اشاره به دیگر شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج تاکید کرد: عقد دایم و ثبت ازدواج در دفتر اسناد رسمی، پرداخت حق بیمه به مدت حداقل 720 روز 5 سال پیش از ازدواج و ارتباط شغلی با کارفرما از شرایط تعین شده برای دریافت کمک هزینه هستد.

    معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی افزود: زوج‌های واجد شرایط می توانند با ارائه اصل شناسنامه و تصاویر تمامی صفحات( بیمه شده و همسر)، اصل دفترچه درمانی و عقد نامه، برای دریافت کمک هزینه به شعبه سازمان تامین اجتماعی ، مراجعه کنند.

    گفتنی است که هر یک از زوج‌هایی که به طور جداگانه دارای شرایط مشخص شده باشند مشمول دریافت کمک هزینه خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی