عصر بازار

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد؛

پرداخت ۵۰۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی بابت تعهدات سه ماهه

عصر اعتبار- مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سه ماهه اول امسال ۵ هزار میلیارد تومان بابت تعهداتمان در قبال بیمه شدگان هزینه شده است.

پرداخت ۵۰۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی بابت تعهدات سه ماهه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سید تقی نوربخش افزود: از میان جامعه آماری 41 میلیون 800 هزار نفری سازمان تامین اجتماعی ، 13 میلیون و 900 هزار نفر بیمه شده اصلی، 9 میلیون بیمه شده اجباری، 1 میلیون بیمه شده اختیاری و مابقی بیمه شده خاص هستند.

    وی شمار بیمه‌شدگان مستمری بگیر و مقرری بگیر اصلی این سازمان را بالغ بر ٢ میلیون و ٩۰۰هزار نفردانست و گفت: با احتساب بیمه شدگان تبعی تعداد این افراد تا ٥ میلیون و ٢۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد که نصف بیشتر آنها افرادی هستند که ارزش ریالی دریافتی آنها نزدیک به حداقل‌های مصوب است.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین‌اجتماعی در سه‌ماهه اول سال ١٣٩٥، ماهیانه جهت ایفای تعهدات خود، حدود ٥ هزار میلیارد تومان در ماه پرداخت کرده است. ٣٤۰۰ میلیارد تومان در رابطه با مستمری، ٢١۰ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری، هزار میلیارد تومان بابت درمان و حدود ٤۰۰ میلیارد تومان نیز بابت سایر هزینه‌ها (اعم از سرمایه‌گذاری‌های سازمان و هزینه‌های پرسنلی و پشتیبانی سازمان). این رقم ٥ هزار میلیارد تومانی در ماه، یعنی یک و نیم برابر بودجه ماهیانه هدفمندی یارانه‌ها، در سازمان تامین‌اجتماعی خلق ثروت شده که در جهت ایفای تعهدات سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

    وی اظهار داشت: تمشیت زندگی بیش از ٥ میلیون جمعیت ازخانواده مستمری‌بگیران کشور اعم از معیشت، درمان، خواربار و حق مسکن و... با وجود ناچیز بودن، کار بزرگی است و قطعا پشتوانه این مهم اقدامات متعدد در جهت ایجاد منابع و کنترل مصارف ویژه است.

    مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در بودجه ٥٩ هزار میلیارد تومانی سال ٩٤ سازمان، حدود ٣ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصارف انجام گرفت. بنابراین با دست‌به‌دست هم دادن شرکای اجتماعی و سه‌جانبه‌گرایی، که در پی تحقق کامل آن هستیم، توانستیم شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که ایفای تعهدات سازمان حتی یک روز هم به تعویق نیفتد. .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی