عصر بازار

فعال اقتصادی:

تحریک تقاضا و تزریق منابع به بخش تولید، اقتصاد را رونق می بخشد

عصر اعتبار- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی، تزریق منابع به واحدهای تولیدی و تحریک تقاضا در بازار فضایی را باز می کند که به بهبود وضع اقتصادی در سال ۹۵ منجر می شود.

تحریک تقاضا و تزریق منابع به بخش تولید، اقتصاد را رونق می بخشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، لطف الله سعیدی افزود: دولت باید به شکل جدی به فکر تحریک تقاضا در بازار باشد.
     بررسی تحولات بازار سرمایه نشان می دهد شاخص بورس در 61 روز معاملاتی بهار امسال معادل هفت هزار و 601 واحد افت کرد و از 80 هزار و 219 واحد به 72 هزار و 615 واحد نزول داشت.
    ارزش معاملات سهام در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، از 89 هزار 867 میلیارد ریال به 155 هزار و 621میلیارد ریال معادل 73 درصد افزایش یافت و متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات نیز در این مدت به ترتیب برابر با 329 میلیون سهم و 763 میلیارد ریال بود.
    سعیدی در زمینه افت شاخص کل بورس گفت: دلیل اصلی افت کنونی شاخص کل بورس استخراج صورت های مالی شرکت هاست و مجامع درباره وضع پارسال خبرهای مثبتی برای سهامداران خود ندارند.
    به باور این کارشناس بازار سرمایه، چنانچه تحریک تقاضا رخ دهد بنگاه های اقتصادی فعال می شوند و بورس نیز راه خود را پیدا می کند.
    وی گفت: این روزها بیشتر سقوط بازار سرمایه به دلیل انتشار صورت های مالی و مجامع بوده است.
    سعیدی افزود: نباید فقط به یک بخش مانند خودرو توجه کرد؛ گرچه پارسال این توجه در قالب اعطای وام برای خرید خودرو داخلی رخ داد.
    به گزارش ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی بتازگی اعلام کرد: تامین مالی کوتاه‌مدت و صنایع کوچک و متوسط بر عهده نظام بانکی و تامین بلند‌مدت بر عهده بازار سرمایه قرار دارد و بازار سرمایه در دو سال گذشته رشد بی‌نظیری داشته است، به‌طوری‌که سهم بورس از تامین مالی کشور در سال 1393 حدود 300 هزار میلیارد ریال بود و امسال به یک بیلیارد ریال (100 هزار میلیارد تومان) افزایش یافته است.
    به گفته علی طیب نیا، راه‌اندازی بازار بدهی از برنامه‌های دولت برای اصلاح نظام بانکی کشور است و همانگونه که پیش‌بینی شده بود در تیرماه امسال از اوراق رهنی رونمایی شد.
    پارسال 105 هزار میلیارد ریال (10 هزار و 500 میلیارد تومان) اوراق بدهی دولتی منتشر شد که مجموع آن 185 هزار میلیارد ریال ( 18 هزار و 500 میلیارد تومان) بود.
    دولت برای امسال برنامه انتشار 370 هزار میلیارد ریال (37 هزار میلیارد تومان) انواع اوراق را در بودجه در نظر گرفته بود که در اصلاحیه‌ای به مجلس شورای اسلامی اجازه انتشار 400 هزار میلیارد ریال (40 هزار میلیارد تومان) اوراق را دریافت کرد.
    شاخص کل بورس در آخرین روز ماه مبارک رمضان، با ثبت 101 واحد رشد به استقبال عید فطر رفت و به رقم 74 هزار و 49 واحد رسید.
    در معاملات (سه شنبه) 832 میلیون و 297 سهم و حق تقدم به ارزش دو هزار و 204 میلیارد ریال در 56 هزار و 689 نوبت مبادله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی