عصر بازار

آخرین تحولات و نوسانات از بازار طلا

عصر اعتبار- نرخ طلا در حدود دو هفته اخیر با تغییر و تحولاتی همراه شده است به گونه‌ای که در این بازه زمانی طلای ۱۸ عیار ۸۰۰۰ تومان و طلای جهانی ۴۸ دلار نوسان داشته است.

آخرین تحولات و نوسانات از بازار طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طلای جهانی در روزهای اخیر با تحولات تازه ای روبرو شد و قیمت هر اونس طلا در جهت افزایش با تغییراتی همراه شد.

    هر اونس طلا از چهارم تیرماه با عبور از 1300 دلار وارد مرز جدیدی در سال 2016 شد. این نوع طلا در این روز 1318 دلار در بازارهای جهانی عرضه شد.

    بررسی نرخ طلای جهانی در روزهای بعد نیز روند افزایشی را نشان می‌دهد. اونس جهانی در 7 تیر 1328 دلار، 11 تیر 1341 دلار، 15 تیر 1356 دلار و 18 تیر با رسیدن به 1363 دلار، به بالاترین قیمت خود طی ماه های اخیر رسید.

    بررسی قیمت طلاd جهانی از چهارم تا هجدهم تیر ماه نشان می‌دهد که این نوع طلا 48 دلار نوسان پیدا کرده است.

    همچنین طلای 18 عیار نیز در روزهای اخیر با شیبی ملایم حرکتی صعودی در بازار داشت.

    این روند افزایشی از روز دوم تیر برای این نوع طلا آغاز شد. در این روز هر گرم طلای 18 عیار 104 هزار تومان در بازار مشاهده می‌شد. اما در روز 5 تیر قیمت این نوع طلا به 107 هزار تومان، 7 تیر ماه 109 هزار تومان و 9 تیر 110 هزار تومان رسید.

    روند افزایشی طلای 18 عیار در روزهای بعد نیز ادامه داشت تا روز پانزدهم تیر 111 هزار تومان و 16 تیر 113 هزار تومان در بازار عرضه شود. هر گرم طلای 18 عیار در 17 تیر ماه حدود 112 هزار تومان فروخته شد.

    بررسی نرخ طلای 18 عیار در حدود 15 روز گذشته نشان می‌دهد این نوع طلا بیش از 8000 تومان نوسان داشته است.

    پیش بینی قیمت طلا در ماه‌های آینده

    اما برخی تحلیل‌ها از آینده بازار طلا حاکی از آن است که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت در دامنه 1328 تا 1391 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود و این احتمال وجود دارد که در میان بازه منفی اوراق قرضه جهانی، قیمت طلا  در 18 ماه آینده به بالاترین سطح خود برسد.

    به اعتقاد برخی تحلیل‌گران بازار طلا با وجو آن که طلا یک دارایی بدون بهره با هزینه‌های نگهداری است، این فلز زرد در فضای سیاسی مملو از عدم اطمینان ناشی از رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، جذابیت ویژه‌ای پیدا کرده است. سقوط ادامه دار بازده اوراق قرضه نیز باعث سودمندی طلا از وضع موجود شده است و همچنین سقوط اطمینان در بازارها باعث شده تا مردم به دنبال راه‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری باشند، به ویژه در محیطی که با کنترل بازارهای مالی توسط دولت، ‌ سودها منفی شده است.

    قیمت طلا در سال جاری رشدی 27 درصدی را تجربه کرده است و در آگوست 2011 اونس با عبور از سطح 1900 دلاری بیشترین قیمت تاریخ معاملات خود را به ثبت رسانده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی