عصر بازار

حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بانک صنعت و معدن

عصر اعتبار- محمد رضا نعمت زاده ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در نخستین لحظات روز کاری پانزدهم تیرماه جاری با حضور در بانک صنعت و معدن با علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بانک دیدار و گفتگو کرد.

حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بانک صنعت و معدن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، نعمت زاده در این دیدار ضمن اشاره به ضرورت ایجاد و تقویت مبانی اساسی توسعه صنعتی نظیر ایجاد صنایع پایه و مدیریت دانش و فن آوری در داخل کشور ، تلاش این بانک را در تامین مالی صنایع پتروشیمی، فولادی ، سیمانی و نیروگاهی در سال های اخیر که کشورمان شرایط رکود ناشی از تحریم را می گذراند قابل ستایش توصیف کرد.
    وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه باید کاری کرد که این بانک، به عنوان تأمین‌کننده مالی صنایع زیربنایی کشور بتواند بهتر خدمت کند، تصریح کرد : بانک صنعت و معدن با این سرمایه اندک اقدامات زیربنائی بسیار مهمی را در عرصه صنعت و معدن به انجام رسانده است واگر به دنبال انضباط مالی و ارائه خدمت مطلوب هستیم تنها راه، رفع مشکلات بخش صنعت و معدن و توسعة صنایع درکشور است که این امر با حمایت از بانک‌های توسعه‌ای مرتبط با این بخش‌ها سریعتر به نتیجه خواهد رسید.
    وی گفت: بدون انضباط، رشد صنعت تحقق پیدا نمی‌کند، در این مسیر باید با تمام توانمان حرکت کنیم زیرا کوچکترین غفلت موجب می‌شود که ما نتوانیم به نتایج مطلوب در بخش صنعت دست پیدا کنیم.
    نعمت‌زاده با اشاره به اهمیت تقاضا برای بخش صنعت کشور تصرح کرد: برای ایجاد رونق اقتصادی باید روش‌های مناسب برای تقویت تقاضا در ابعاد داخلی و خارجی اندیشیده شود.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت منابع خارجی برای تأمین مالی صنایع کشور گفت: ما برای رسیدن به رشد تولید در کشور باید به منابع بزرگ دست پیدا کنیم و برای این امر علاوه بر استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ، بانک صنعت و معدن و دیگر بانک‌های توسعه‌ای باید وارد مذاکرات منظمی با بانک‌های خارجی شوند.
    نعمت‌زاده، ایجاد معاونت بانکی صنایع کوچک در بانک صنعت و معدن و حمایت ویژه این بانک از صنایع کوچک در بانک صنعت و معدن و حمایت ویژه این بانک از صنایع کوچک و متوسط رامورد تقدیر قرار داد و ابراز امیدواری کرد که رشد این صنایع درکشور موجب افزایش میزان اشتغال و توسعة مناطق محروم کشور شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سطح بالای دانش کارشناسی و مدیریت استراتژیک در بانک صنعت و معدن موجب افزایش انتظارات مسئولان از این بانک شده و امید میرود علیرغم پایین بودن میزان سرمایه در مقایسه با بانک های توسعه ای منطقه و جهان در آینده شاهد دستاوردهایی به مراتب فراتر از گذشته توسط این مجموعه باشیم.
    وی تحقق اقتصاد مقاومتی را که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده از زمینه هایی دانست که حرکت بانک صنعت و معدن در مسیر آن قابل قدردانی بوده است.
    نعمت زاده تلاش های بانک صنعت و معدن برای ایجاد تفاهم و زمینه همکاری در جهت مشارکت با کشورهای دیگر در زمینه اجرای طرح های صنعتی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد که میتواند موجب تسهیل مسیر تعامل کشورمان با فضای گسترده جهانی شود.
    علی اشرف افخمی نیز در این دیدار صبحگاهی ضمن تاکید بر توجه ویژه بانک صنعت و معدن به صنایع کوچک و متوسط گفت: ما امیدواریم با در نظر گرفتن رهنمودهای مقام معظم رهبری ، سیاست های راهگشای دولت تدبیر و امید و نگاه خاص وزارت صنعت ، معدن و تجارت به صنعت ، بتوانیم برنامه ریزی های مناسب و اقدامات موثری را در گسترش آن به انجام برسانیم.
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه از پرداخت 1 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات توسط این بانک به 560 طرح صنعتی کوچک و متوسط خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این رقم در آینده روندی صعودی داشته باشد.
    گفتنی است ، در این دیدار وزیر صنعت ، معدن و تجارت سئوالاتی را در خصوص وضعیت گشایش ال – سی های خارجی برای تامین مالی طرح های صنعتی کشور توسط بانک صنعت و معدن و آخرین وضعیت طرح های در حال بررسی و اجرا توسط این بانک مطرح کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو