عصر بازار

تثبیت طلا در کشاکش متغیرهای متعارض

عصر اعتبار- صعود بازارهای سهام به پشتوانه آمار اشتغال قدرتمند آمریکا به عنوان اثر منفی و همچنین عدم اطمینان ناشی از رای به برگزیت به عنوان اثر مثبت، باعث شد تا قیمت طلا در معاملات اولیه روز دوشنبه در آسیا تغییر چندانی نکند.

تثبیت طلا در کشاکش متغیرهای متعارض
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، هر اونس طلا در معاملات امروز با رشدی 0.6 درصدی یکهزار و 366 دلار و 90 سنت معامله شد. این در حالی است که اونس در روز جمعه و با انتشار آمار فراتر از انتظار اشتغال آمریکا تا یکهزار و 335 دلار نیز پایین آمده بود.

     

    بازارهای سهام آسیا پس از آمار اشتغال قدرتمند آمریکا روز خوبی را سپری کردند، همچنین سقوط بلندمدت ناشی از برگزیت بازده صندوق‌های ثروت را به پایین‌ترین سطح خود رسانده است.

     

    رشد اشتغال آمریکا در ماه ژوئن به پشتوانه افزایش اشتغال بخش تولید کارخانه‌ها بوده است که نشان‌دهنده شواهد بیشتری از افزایش سرعت تقویت اقتصاد آمریکا پس از فصل ناامیدکننده در ابتدای سال است با وجود این،‌ رشد کمرنگ دستمزدها همچنان باعث شده تا فدرال‌رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره محتاطانه عمل کند.

     

    کارفرمایان آمریکایی در شش ماه گذشته با اضافه کردن تعداد کافی شغل اقتصاد را مجددا در مسیر مناسبی قرار دادند اما بعید به نظر می‌رسد این چشم‌انداز به تنهایی بتواند فدرال‌رزرو را مجاب کند تا تصمیم جدیدی در خصوص افزایش نرخ بهره بگیرد.

     

    تقریبا نیمی از بانک‌های بزرگ وال‌استریت انتظار دارند که فدرال‌رزرو نرخ بهره را در سال 2016 افزایش دهد.

     

    تورم پایین چین و نگرانی‌های گروه 20 باعث شده تا نگرانی‌ها در خصوص بهبود اقتصاد جهانی همچنان وجود داشته باشد. این در حالی است که برخی اقتصاددانان معتقدند دولت چین برای حمایت از دومین اقتصاد بزرگ دنیا باید محرک‌های بیشتری را به اقتصاد این کشور تزریق کند.

     

    بر اساس این گزارش، دارایی‌ها در SPDR ، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.3 درصدی در روز جمعه به 981.26 تن رسید.

    معدن‌کاران بزرگ پلاتین دنیا هفته آینده مذاکراتی را با اتحادیه‌های کارگران آفریقای جنوبی بر سر دستمزد انجام خواهند داد. این در حالی است که افزایش دستمزد چشمگیر به دلیل قیمت‌های پایین و همچنین اثرات اعتصاب پنج ماهه در سال 2014 تقریبا منتفی به نظر می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو