عصر بازار

نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۴۳)

فقط بانک ها نبودند که مدیرانشان چنین حقوق هایی دریافت می کردند

عصر اعتبار- اگر قرار باشد کسی را تنبیه کنند مجموعه بزرگی را مشمول می شوند و اما اینکه فقط مدیران عامل بانک ها و اعصای هیات مدیره بانک ها برکنار شوند تا جامعه تصور کند که از این طریق کار درست می شود، درست نیست.

فقط بانک ها نبودند که مدیرانشان چنین حقوق هایی دریافت می کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصراعتبار»، حمید تهرانفر معاون سابق نظارتی بانک مرکزی درباره نحوه برخورد با مدیران برکنار شده به دلیل فیش حقوقی منتشر شده که بیشترین آسیب را به شبکه بانکی زد، اظهار کرد: اصلا اتفاق خوبی نبود و اقدامات پس از آن که به برکناری مدیران بانکی با دلیل و یا بی دلیل منجر شد، برای اینکه مرهمی بر زخم ایجاد شده بر اذهان عمومی باشد، مناسب نبود.

    وی ادامه داد: در پی این اقدام بی آبرویی برای برخی مدیران  قدیمی رخ داد که اصلا به صلاح نبود.

    تهرانفر با اشاره به اینکه ممکن است در برخی موارد حقوق ها بیشتر هم باشد، تامید کرد: اگر حقوق مدیران زیاد هم بوده به این معنا نیست که خودشان شخصا دستور داده باشند که این حقوق افزایش یابد. پرداخت این حقوق ها  بستری بوده که از گذشته در این بانک ها وجود داشته و این امکان را فراهم کرده که چنین حقوق هایی به مدیران تعلق بگیرد.

    و به طور حتم مدیرعامل  قبلی هم همین حقوق را دریافت می کرده است.

    لذا اگر هم اشکالی در حقوق مدیران است  نباید یک مدیر اینگونه تحت الشعاع قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه برای برخورد با این موضوع باید قوانین اصلاح شود، اضافه کرد: در برخی موارد قانون مدیریت خدمات کشوری بستر پرداخت این حقوق ها را فراهم کرده است.

    برخی موارد هم به مصوبات هیات وزیران بر می گردد.

    تهرانفر خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد کسی را تنبیه کنند مجموعه بزرگی را مشمول می شوند و اما اینکه فقط مدیران عامل بانک ها و اعصای هیات مدیره بانک ها برکنار شوند تا جامعه تصور کند که از این طریق کار درست می شود، درست نیست.

    معاون سابق نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: شک ندارم مدیران عامل قبلی هم این حقوق ها را می گرفتند و اگر  این اتفاق نمی افتاد حتما مدیران بعدی هم این حقوق ها را دریافت می کردند.

    وی خاطرنشان کرد: فقط بانک ها نبودند که مدیرانشان چنین حقوق هایی دریافت می کردند مطمىن باشید اگر به بخش های دیگر مثلا به صنعت و کشاورزی وارد شویم وضع به مراتب بدتر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی