عصر بازار

۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی در همدان پرداخت شد

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با بیان اینکه سهم همدان از تسهیلات اشتغال خانگی ۱۴ میلیارد تومان بوده، گفت: سهمیه اعتبارات اشتغال فراگیر هم ۳۵۰ تومان بوده که ۸۵ میلیارد تومان آن جذب شده است.

۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی در همدان پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سید اسکندر صیدایی پیش از ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان با بیان اینکه وضعیت منابع کشور و استان قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست، اظهار داشت: دو منبع مهم نفت و مالیات پشتوانه بودجه و منابع مالی کشور است که تا چند سال گذشته نفت رقم عمده منابع درآمدی کشور را به خود اختصاص داده بود که خوشبختانه در دو سال اخیر درآمد مالیاتی کشور بیش از درآمد حاصل از فروش نفت بوده است.

    صیدایی با تأکید بر اینکه میزان درآمد مالیاتی کشور 130 هزار میلیارد تومان و میزان درآمد نفتی حدود 106 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: طبق گزارش اعلام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه در مورد وضعیت منابع نفت و مالیات نه‌تنها مشکلی وجود ندارد بلکه نسبت به سال‌های قبل بهتر بوده است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه علی‌رغم فشارهای سلطه‌گرانه استکبار جهانی در وضعیت منابع کشور محدودیتی وجود ندارد، بیان کرد: میزان تخصیص اعتبارات در کشور و استان قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست و متوسط منابع استان بیش‌از 60 درصد ابلاغ شده نقدینگی نیز وارد استان شده است.

    صیدایی با بیان اینکه جو روانی که در مورد ارز و سکه در کشور پیش آمد همان طور که لحظه‌ای بر اساس ملاک خاصی به اوج رسید همان طور هم لحظه‌ای پایین آمد، عنوان کرد: تغییرات چند روز اخیر نشان از این است که دولت و بانک مرکزی برای مدیریت منابع ورود کرده‌اند.

    وی با تأکید بر همراهی و همگامی قوه قضائیه در برخورد با متخلفان اعلام کرد: دانه درشت هایی که به جدیت در کشور مشکل ایجاد کردند احکام اولیه سه نفر از این افراد اعدام و باقی حبس طولانی مدت است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری برای مدیریت بهتر کشور با تشکیل شورای عالی هماهنگی سران قوا تأکید کرد: علاوه بر سران قوا دو کمیسون از مجلس و سازمان برنامه و بودجه نیز در این شورا شرکت دارند و راهکارهای مربوط به مدیریت منابع را به جدیت پیگیری می‌کنند تا افرادی که قصد آسیب زدن به نظام را داشتند به اهداف خبیث خود نرسند.

    صیدایی با بیان اینکه شورای عالی هماهنگی سران قوا تصمیماتی در این چند جلسه اتخاذ و شرایطی ایجاد کردند که فضای کشور فضای بسته نبوده و به بخش خصوصی میدان داده شود، اظهار داشت: هدف از این اقدامات چابک و سبک شدن حجم کارهای دولت است.

    وی با تأکید بر اینکه فضای حاکم بر استان به لطف الهی فضایی معنوی، همدلی، کار، تلاش و پویایی در همه ابعاد است، افزود: استاندار با تجربه و تعامل قوی نقش محوری را داشته و مجمع نمایندگان استان با حفظ عصاره ملت بودن در کسب منافع بیشتر تعامل شایسته دارند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه شب گذشته در جلسه با حضور مجمع نمایندگان استان، استاندار و معاونان ایشان جهت‌های بودجه سال 98 و سیاست‌های مقابله با تحریم مطرح و مورد بحث قرار گرفت، تصریح کرد: سهمیه استان تسهیلات روستایی استان 130 میلیارد تومان بود که 125 میلیارد تومان جذب شده و باقی نیز در حال جذب شدن است که استان در این حوزه در کشور رتبه اول را کسب کرد.

    صیدایی با بیان اینکه سهمیه استان همدان در اعتبارات اشتغال فراگیر 350 تومان بوده است که 85 میلیارد تومان جذب شده است، عنوان کرد: میزان سهمیه استان همدان از تسهیلات اشتغال خانگی 14 میلیارد تومان بود که کامل جذب شده است.

    وی با تأکید بر اینکه همچنان باید با قوت منابع بر پیکره پروژه‌ها تزریق شود، ابراز کرد: در قانون اساسی ذکر شده است که جامعه اسلامی باید جامعه‌ای رو به پیشرفت، رشد و تعالی در ابعاد مادی و معنوی باشد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی یکی از تصمیمات پر اهمیت شورای عالی هماهنگی سران قوا است، تأکید کرد: یکی از مصوبات سران قوا و سیاست‌های نظام واگذاری هر چه بیشتر پروژه‌ها به بخش خصوصی است و مدیران مکلف شده‌اند تا یک سوم پروژه‌های کشور و استان را به بخش خصوصی واگذار کنند.

    صیدایی با بیان اینکه 2 هزار و 70 پروژه در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: 850 پروژه در سطح استان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

    وی با تأکید بر اینکه در مصوبات این شورا برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی آمده است که در قیمت‌گذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی به مشتری مداری و بخش خصوصی اهمیت داده شود، اعلام کرد: مصوب شده است پروژه‌ای که به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا 10 سال معاف از مالیات بوده، اقساط آن طولانی مدت و اجازه تغییر کاربری و یا کاربری چندجانبه به بخش خصوصی داده می‌شود و با توجه به تصمیم گرفته شده در صورت رعایت شدن شرایط هیچ دستگاه نظارتی و قضایی حق بازخواست بخش خصوصی را ندارد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی نسبت به استان‌های دیگر پیشتاز است، تأکید کرد: بخشی این موفقیت به همت مدیران بوده و بخشی هم به دلیل ظرفیت و مزیت‌های استان بوده است ضمن اینکه همدان بخش خصوصی فعالی دارد.

    صیدایی با بیان اینکه خواسته نظام است که مدیران در واگذاری پروژه‌ها ورود کنند و دولت پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند، ابراز کرد: باید به بخش خصوصی میدان داده شود تا با این امر حجم وظایف دولت کمتر و کارش سبک‌تر شود.

    وی با تأکید بر اینکه در فضای ملی بنا بر این است که سهم اعتباری پروژه‌های عمرانی کم شود، اظهار داشت: باید به جایی برسیم که دولت پروژه عمرانی نداشته باشد و پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه توفیقات استان در حوزه‌های انرژی خورشیدی، گلخانه‌ها، آبیاری نوین، مکانیزاسیون، باغات، صنایع، اشتغال و غیره به همت مدیران کسب شده است، تأکید کرد: هدف از راه‌اندازی جو روانی توسط دشمن در کشور این بود که کنترل بخش‌های کشور از مدیران گرفته شود و دشمن به گونه‌ای فضاسازی می‌کرد تا مردم به جمع‌آوری مایحتاج خود و نگهداری آن در خانه‌ها بپردازند که خوشبختانه این جو با وضع خوب منابع و تولیدات کشور شکسته شد.

    صیدایی با بیان اینکه مسائل و مشکلات در کشور مدیریت می‌شود و وضعیت منابع خوب است، اعلام کرد: پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بر اعماق وجود ارزش‌ها حاکم است و مردم پشتوانه این نظام هستند.

    وی با تأکید بر اینکه قانونی تعیین شده است که اگر پروژه جدیدی در شهرستان می‌خواهد شروع شود نیاز دارد که استدلال‌های قانع کننده‌ای برای ماده 23 داشته باشد، گفت: در ماده 23 ذکر شده است که پروژه جدیدی شروع نشود و اگر با دلایلی شروع شد تا 2.5 میلیارد تومان استان می‌توان برای این پروژه مصوبه داشته باشد که در غیر این صورت باید به کمیته ملی ارسال شود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه بسیار خوشحالیم که سیاست شورای برنامه‌ریزی شهرستان توجه به مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار است، مطرح کرد: این موضوع از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو