عصر بازار

تملک ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی توسط بانک‌ها

عصر اعتبار- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی توسط بانک‌های عامل تملک و تعطیل شدند.

تملک ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی توسط بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، میثم زالی افزود: یکی از بانک‌های دولتی به تنهایی 486 واحد تولیدی را تملک کرده است.

    وی اضافه کرد: به موجب مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید که در سال 1394 ابلاغ شد، همه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف هستند سالانه 33 درصد از اموال منقول و غیرمنقول خود را واگذار و همه عواید ناشی از این واگذاری را به حساب خزانه داری کل کشور واریز کنند که به عنوان افزایش سرمایه آن‌ها لحاظ شود.

    زالی ادامه داد: مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار حدود 10 روز پیش صادر شد و امیدواریم تا دو روز آینده توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شود.

    دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از همه تولیدکنندگان خواست تا درخواست خود را به بانک‌های عامل ارائه کنند تا بتوانند از این مصوبه بهره‌مند شوند.

    زالی افزود: هدف از مصوبه شورای پول و اعتبار، تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی تملک شده توسط بانک هاست و این موضوع برای تولید کنندگان فرصت خوبی است.

    وی از نظام بانکی خواست تا آنجا که می‌تواند، واحد‌های تولیدی بدهکار را تملک و تعطیل نکند تا علاوه بر حفظ اشتغال، واحد‌های تولیدی بتوانند با ادامه کار خود، بدهی‌ها را پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی