عصر بازار

سازمان مالیاتی از مردم خواست فرار مالیاتی را سوت بزنند

عصر اعتبار- سازمان امور مالیاتی کشور در راستای مبارزه با فرار مالیاتی، درگاه اینترنتی برای دریافت گزارش مردمی از فرار مالیاتی راه‌اندازی کرد.

سازمان مالیاتی از مردم خواست فرار مالیاتی را سوت بزنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، درگاه اینترنتی سازمان امورمالیاتی کشور برای دریافت گزارش‌های مردمی از فرار مالیاتی شروع به کار کرد.

    در راستای سوت زنی (گزارش موارد فساد و فرار مالیاتی)، سازمان امور مالیاتی به منظور مقابله با فرار مالیاتی، امکانی را فراهم کرده تا مردم بتوانند گزارش‌ها و مستندات خود را از فرار مالیاتی بدون آنکه اسم، آدرس یا نشانی از خودشان وجود داشته باشد، تخلفات و فرار مالیاتی احتمالی را سوت بزنند.

    در این روش هر شهروند مسئولی می‌تواند به راحتی با ورود به این درگاه اطلاعات خود از نحوه تخلف مورد نظر را با ذکر توضیحات و حتی مستندات ثبت کند تا در اسرع وقت از سوی مسئولان سازمان مالیاتی پیگیری شود.

    در این راستا خبرنگار ما از محمد برزگری مسئول دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی خواست تا در رابطه با شیوه و هدف سازمان مالیاتی توضیحاتی ارائه کند که نامبرده حاضر به پاسخگویی نشد.

    طبق اعلام رسمی امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان مالیاتی، بالغ بر 45 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد و حجم اقتصاد زیرزمینی براساس محاسبات این سازمان در سال 96 بیش از 558 هزار میلیارد تومان بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی