عصر بازار

اظهارات رییس بانک مرکزی امریکا در جکسون هول عاملی تعیین کننده برای قیمت طلا است

عصر اعتبار- به گفته تحلیلگران ، این رویداد مهم در هفته آینده می تواند دور جدیدی از نوسانات بازار طلا را به همراه داشته باشد و به بازگرداندن قیمت ها پس از دو هفته افت متوالی کمک کند.

اظهارات رییس بانک مرکزی امریکا در جکسون هول عاملی تعیین کننده برای قیمت طلا است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر اعتبار » به نقل از کیتکو ، دلار قوی تر ایالات متحده فعلاً طلا را تحت فشار قرار می دهد ، چراکه بازارها تا حدودی توسط پیام های فدرال رزرو سردرگم شده اند.

    پیتر هوگ ، مدیر بازرگانی در کیتکو متالز گفت: "عامل اصلی روند فروش این هفته ، واکنش بازار به متن نشست فدرال رزرو بود.".... "قدرت دلار آمریکا باعث فروخته شدن فلزات شد. دلار اکنون ثبات پیدا کرده است و فلزات کف های قیمتی را یافته اند ."

    این بازارها منتظر بودند تا دولت آمریکا حجمی از محرک مالی را ادامه حرکت اقتصاد اجرایی کند. با این حال ، با توجه به وقفه بررسی این برنامه  تا سپتامبر ، به نظر نمی رسد زمان امداد رسانی نزدیک باشد ... "مردم عصبی شدند و به سمت پول نقد گرایش پیدا کردند. دلار آمریکا تقریباً 2درصد تقویت شد.. "

    پس از افت به زیر 1920 دلار در هر اونس ،طلای معاملات آتی تحویلی دسامبر در زمان انتشار این گزارش در  قیمت 1.943.80 دلار تثبیت شده بود  . شاخص دلار ایالات متحده به 93.35 واحد صعود کرد .

    کارولین بین ، اقتصاددان ارشد در کپیتال اکونومیکس ، روز جمعه به کیتکو نیوز گفت: "به نظر می رسد کاهش قیمت طلا مربوط به فروش سرمایه گذار - به احتمال زیاد سودگیری این گروه- و مقداری نیز به دلیل قدرت دلار آمریکا در روزهای اخیر باشد."


    بی ثبات کننده ترین رویداد هفته آینده: سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول

    هفته آینده بازارها در طول سمپوزیوم سالانه جکسون هول ، که در سال جاری به شکل اینترنتی  برگزار می شود ،خبرهای بیشتری از بانکداران مرکزی خواهند شنید. این رویداد امسال با عنوان "پیمایش در دهه پیش رو: پیامدهای سیاست پولی" برگزار می شود و قرار است رئیس فدرال رزرو ،جروم پاول در تاریخ 27 اگوست ،ساعت 9:10 صبح به وقت شرقی امریکا سخنرانی کند.

    "هر وقت رئیس فدرال رزرو صحبت می کند ، بی ثباتی قابل توجهی وجود دارد. بازار به دنبال این است که ببیند آیا پاول نگران است و دیدگاه وی درباره اقتصاد تا سه ماه آینده چه خواهد بود.. اگر او علائم نگرانی را نشان دهد امکان ایجاد نوسانات چشمگیر وجود دارد. " "وقتی چنین رویدادی دارید ، افراد زیادی تمایل دارند مواضع خود را چه در بخش طولانی مدت و چه کوتاه مدت ،کاهش دهند."

    جورج گرو ، مدیر عامل  RBC  ولتس منیجمنت گفت ، حرکت تهاجمی و وحشی طلا درهفته آینده ادامه خواهد یافت ، و خاطرنشان کرد: سخنرانی هفته آینده پاول یکی از مهمترین رویدادهای برای توجه است..... گرو گفت: "مردم می توانند  تا زمان هضم پیام های فدرال رزرو روند معاملات خود را متوقف کنند ."

    کریس وستون ، رئیس تحقیقات Pepperstone ، گفت: بازارها هرگونه  مورد و پیامی  را در مورد بررسی سیاست های پولی فدرال رزرو با دقت مشاهده می کنند.

    تیم روابط عمومی فدرال رزرو گفته است که [پاول] یافته های بررسی سیاست های پولی را تشریح می کند. بنابراین ، این می تواند یک رویداد ناپایدارکننده در کلاس دارایی باشد ... با توجه به ناامیدی بازار از عدم وجود ضرورت ( حمایت بیشتر ) در متن نشست فدرال رزرو ، این می تواند یک رویداد مهم تر باشد و برای هر کسی که دلارو طلا  نگهداری می کند خطرناک باشد ."

    در مورد اخبار بانک  های مرکزی دیگر ، گروهی از مقامات سابق بانک مرکزی فدرال در مخالفت با نامزد ریاست بانک مرکزی امریکا ، یعنی جودی شلتون را براب دونالد ترامپ ، رئیس جمهور نامه ایی نوشتند.

    در بخشی از نامه آمده :"ما از مجلس سنا می خواهیم که این نامزدی را رد کند ... دیدگاه خانم شلتون بسیار افراطی و بد بینانه است که باعث می شود حواس پرتی غیر ضروری از انجام وظایف موجود ایجاد شود. "

    نامزدی شلتون برای در دست گرفتن پست ریاست فدرال رزرو در ماه ژوئیه توسط کمیته بانکی سنا تصویب شد و اکنون باید به تصویب کامل سنا برسد. هنوز تاریخ رأی گیری تعیین نشده است.

    اقدام قیمت در هفته آینده

    هوگ گفت ،عمکلرد هفته آینده تماما به سطوح قیمتی بستگی دارد . وی گفت: "اگر طلا بتواند 1925 دلار در هر اونس را حفظ کند ( که اینگونه نیز شد ) و دلار آمریکا ثابت بماند ، من هفته آینده روی فلز دیدگاهی صعودی خواهم داشت ."

    هوگ اضافه کرد ، روند کلی در بازار طلا تغییر نکرده است و خاطرنشان می کند که اکنون مردم عصبی هستند ، چراکه آنها بر روی میز امکان سودگیری را نیز دارند .. بسیاری از سرمایه گذاران زیر 1900 دلار در هر اونس موقعیت گیری کرده اند ، بنابراین هر چیزی بالای این محدوده سود است. سرمایه گذاران بخشی از آن را از روی میز بر خواهند داشت و آن را به صورت نقدی حفظ خواهند کرد .. "

    در مسیر پیش رو ، هوگ انتظار دارد نوسانات بالایی در طول پاییز را داشته باشیم.

    به گفته بین ،روند قدرت دلار آمریکا احتمالاً خیلی طولانی نخواهد بود و  افزود که او در درازمدت نسبت به طلا خوش بین است.

    وی گفت: "ما انتظار داریم که قیمت طلا در ماه های آینده اندکی افزایش یابد ، زیرا روند نزولی بیشتری در بازده واقعی اوراق ایالات متحده و دلار آمریکایی کمی ضعیف تر خواهیم داشت . عدم اطمینان مداوم در مورد چشم انداز اقتصادی با توجه به جریان ویروس کرونا همچنین احتمالاً سرمایه گذاری سرمایه گذاران برای حفظ سطحی از  ذخیر طلا را افزایش می دهد . "

    اوکمان اتونگا، تحلیلگر ارشد در موسسه تحقیقاتی FXTM ، گفت ضررهای طلا در دو هفته گذشته  اندازه قابل توجهی ندارد، زیرا اصول کلی - فاندامنتال برای طلا همچنان صعودی است.

    ترمیم  بالقوه قیمت ها در کارت های احتمال وجود دارد. دلار بسیار ضعیف تر ، بازده منفی اوراق ایالات متحده ، اتفاقات قبل از انتخابات و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده، احتمالاً در طولانی مدت و درازمدت درخشش طلا را حفظ می کند. "

    این تحلیلگر خاطرنشان کرد: سطح 1900 دلاری دارای پشتیبانی بسیار قوی است و حتی اگر طلا به آن سطح سقوط کند ، سرمایه گذاران زیادی علاقمند به خرید در آن سطح هستند.

    ضعف پایدار زیر 1960 دلار ممکن است در کوتاه مدت مسیری را به سمت 1930 دلار باز کند. اگر 1930 دلار ثابت کند که پشتیبانی غیرقابل اطمینان است ، ممکن است قیمت ها قبل از اینکه بازار افزایشی دوباره وارد صحنه شود ، به سمت سطح روانی 1900 دلاری سقوط کنند. "

    کارستن فریش ، تحلیلگر کومرز بانک ، بالاترنی سطح قیمت 2011 ، یعنی  1.920 دلار را به عنوان منطقه اصلی پشتیبانی معرفی کرد ، اما هشدار داد که افت زیر آن می تواند بهبود قیمت را به تعویق بیندازد.

    "طلا سطح حمایت مهمی را برای خود ایجاد کرده است ، که اتفاقا به بالاترین سطح قیمت 2011 نیز نزدیک است. بسیاری از دستورات توقف ضرر- stop-loss احتمالاً در زیر آن فعال می شوند ، بنابراین حفظ این منطقه پشتیبانی بسیار مهم است. در غیر این صورت ، اصلاح قیمت می تواند به میزان قابل توجهی طولانی تر شود. این همچنین می تواند سرمایه گذاران ETF را وادار کند تا دارایی های خود را بفروشند. "

    داده مهم برای تماشا

    هفته آینده با توجه داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم ایالات متحده در روز پنج شنبه ،هفته ایی بسیار سنگین خواهد بود.

    تحلیلگران ای ان جی گروپ اعلام کردند: "انتشار آمار تولید ناخالص داخلی  کوارتر دوم سال  ، میزان خسارت چند ماه گذشته را بیشتر نشان می دهد. مرحله دوم بهبودی در حال حاضر در حال انجام است ، بنابراین انتظار ادامه بازگشت سریع را نداریم. "

    سایر داده های مهم ایالات متحده برای توجه بیشتر ، شامل شاخص اطمینان مصرف کننده CB و فروش خانه های نوساز در روز سه شنبه ، سفارشات کالاهای بادوام در روز چهارشنبه ، مطالبات بیکاری وخانه های در انتظار فروش روز پنجشنبه و همچنین شاخص درآمد شخصی در روز جمعه را شامل می شوند .

    مترجم: عبداللهی
    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو