عصر بازار

تداوم کاهش پلکانی قیمت دلار

عصر اعتبار- در ادامه روند کاهشی نرخ دلار در روزهای اخیر، امروز نیز شاهد افت نسبی بهای دلار و سایر ارزها در بازار ارز هستیم.

تداوم کاهش پلکانی قیمت دلار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، بررسی قیمت گذاری دلار و یورو در صرافی های مجاز سطح کشور نشان از تداوم روند کاهشی نرخ ارز دارد. به گونه ای که در معاملات امروز (یکشنبه بیست و پنجم آبان ماه 1399) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور، به قیمت 25580 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 26580 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود. این رقم نسبت به روز قبل، 170 تومان و نسبت به پایان هفته قبل، 270 تومان کاهش نرخ دارد.

    همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 30450 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل با افت 220 تومانی نسبت به روز شنبه، به قیمت 31450 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می شود. این رقم نسبت به روز پنج شنبه هفته قبل نیز  320 تومان ارزان تر شده است.

    بررسی روند معاملات ارزی در روزهای اخیر نشان می دهد که کاهش ریسک‌های برونزا، حضور پرقدرت بازارساز و تقویت عرضه اسکناس در بازار متشکل ارزی در راستای سیاست های بانک مرکزی در جهت مدیریت نوسانات نرخ ارز، باعث شده تا فضای هیجانی و التهابی از بازار ارز فاصله بگیرد و نرخ دلار و سایر ارزها، به تدریج بر مبنای متغیرهای اقتصادی تعیین شود.

    پورسعید خلیلی