عصر بازار

نماینده مردم آباده در مجلس:

استخراج رمزارزها باید نظام‌مند شود

عصر اعتبار- نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه تخصیص اعتبار به حوزه انرژی کشور متناسب با شرح وظایف برای این حوزه نبوده است.

استخراج رمزارزها باید نظام‌مند شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر نیرو در خصوص علت خاموشی‌های اخیر کشور بیان کرد: متاسفانه 51 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی صنعت برق کشور است و ما با صنعتی که دارای اقتصاد ناتراز می‌باشد روبرو هستیم.

    وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 1400 تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بودجه این حوزه را اصلاح کند. براساس برنامه توسعه باید ظرفیت تولید برق‌مان به 25 هزار مگاوات افزایش پیدا می‌کرد، اما در مجموع نیروگاه‌های احداث شده به 11 هزار مگاوات رسیده است.

    زارع در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر شاهد استفاده از ماینرها برای استخراج رمزارز در صنایع تعطیل شده هستیم که باید این امر نظام‌مند شود. با توجه به کمبود آب قطعا ما در زمستان نیز با مشکل تامین برق روبرو خواهیم شد متاسفانه تنها 17 درصد از منابع وزارت نیرو تخصیص یافته است.

    نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متناسب با شرح وظایف برای این حوزه اعتبار تخصیص داده نشده است. نظام‌مند کردن تولید رمزارزها با استفاده از ماینرها یکی از مواردی است که مجلس شورای اسلامی باید به آن ورود کند. با توجه به کاهش بارندگی‌ها ما در زمستان نیز با وضعیت کنونی مواجه خواهیم بود و باید برنامه ریزی معینی برای تامین برق شود. اکنون در مناطق سردسیر حدود چهار ساعت با قطعی برق مواجه هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی