عصر بازار

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد:

مشاهده سوابق بیمه‌پردازی، نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارد

عصر اعتبار- بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی برای اطلاع از سوابق بیمه‌پردازی خود نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی ندارند و می‌توانند به سامانه خدمات غیرحضوری مراجعه کنند.

مشاهده سوابق بیمه‌پردازی، نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: در حال حاضر بالغ بر 40 مورد از خدمات بیمه‌ای و درمانی پرمخاطب سازمان تأمین‌اجتماعی در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان در دسترس بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران است و برای دریافت این خدمات، نیازی به مراجعه حضوری به شعب نیست.

    براساس این گزارش، محمد محمدی مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی، ارائه گزارش‌های متنوع از سوابق بیمه‌پردازی را یکی از پرمخاطب‌ترین خدمات قابل ارائه در این سامانه معرفی کرد و گفت: مشاهده سوابق، مشاهده ریز دستمزد، مشاهده عنوان شغلی و مشاهده میانگین دستمزد دو سال آخر و همچنین اعلام سوابق به مؤسسات، در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به صورت کاملاً رایگان در دسترس است و بیمه‌شدگان محترم می‌توانند پس از ثبت‌نام در این سامانه به نشانی Es.tamin.ir، سوابق بیمه‌پردازی خود را در قالب‌های مختلف از طریق منوی بیمه‌شدگان / خدمات سابقه و انتخاب گزینه‌های مربوطه، مشاهده و دریافت کنند.

    وی با اشاره به اینکه اعتراض به سوابق موجود یا اعتراض به سوابق ناموجود نیز از طریق همین سامانه قابل طرح و پیگیری است، افزود: بیمه‌شدگان محترم می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان نسبت به مشاهده سوابق پرداخت حق بیمه خود اقدام و پس از مشاهده سوابق، در صورت مغایرت یا اشکال در رابطه با روزهای کارکرد (کسری روزهای کارکرد) از طریق منوی بیمه‌شدگان / خدمات سابقه / اعتراض به سوابق دارای کسری کارکرد، با انتخاب ردیف دارای اشکال و با استفاده از کلید ویرایش، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام و پس از اطمینان از صحت روزهای کارکرد، کلید تائید را انتخاب کنند تا درخواست بررسی و تعیین تکلیف سوابق به صورت الکترونیکی به شعبه مربوطه ارسال شود.

    محمدی همچنین افزود: اعتراض به سوابق ناموجود نیز در همین سامانه قابل طرح است و بیمه‌شدگان محترم در صورتی‌که قسمتی یا کل سوابق مربوط به یک کارگاه (یک شعبه) در سامانه نمایش داده نمی‌شود، می‌توانند از طریق منوی بیمه‌شدگان / خدمات سابقه / اعتراض به سوابق ناموجود، فرم مربوط به اطلاعات سابقه خود را تکمیل و پس از انتخاب کلید تائید، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام و کد پیگیری دریافت کنند و بعداً از طریق کد پیگیری دریافت شده (در زمان ثبت درخواست) نسبت به پیگیری اعتراض خود از طریق منوی تأمین‌اجتماعی من / درخواست‌های من و استفاده از کلید عملیات اقدام کنند.

    مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: در مواردی برخی سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های دولتی و.... از بیمه‌شدگان می‌خواهند که گزارش سوابق بیمه‌ای خود را ارائه کنند که در این موارد و برای اعلام سابقه به سازمان‌ها و مؤسسات، بیمه‌شدگان محترم می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان، وارد منوی بیمه‌شدگان / خدمات سابقه / اعلام سابقه به مؤسسات شده و نوع اعلام سابقه خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه ارسال به صندوق شخصی کلیک نموده و سپس وارد منوی تأمین‌اجتماعی من / صندوق شخصی من شده و با انتخاب ردیف مربوط به سابقه درخواستی خود و استفاده از کلید عملیات و صدور مجوز استعلام، زمان معتبر بودن سابقه خود را تعیین کنند. در این صورت سیستم، یک رمز 12 رقمی به آن درخواست اختصاص می‌دهد. بیمه‌شدگان می‌توانند رمز 12 رقمی را به همراه کد ملی خود به مرجع موردنظر (سازمان‌ها، نهادها و…) ارائه کنند و سازمان یا مؤسسه درخواست‌کننده می‌تواند جهت مشاهده سوابق بیمه‌شده به نشانی Es.tamin.ir مراجعه و بر روی لینک پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی، کلیک کرده و با درج کد ملی و رمز ارائه شده، تمامی سوابق بیمه‌شده را مشاهده و در صورت نیاز نسخه چاپی آن را دریافت کند.

    گفتنی است خدمات مربوط به سابقه بیمه‌پردازی از طریق برنامه کاربردی (اپلیکیشن) "تأمین‌اجتماعی من" که برای استفاده در گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده است نیز قابل دریافت است. این برنامه کاربردی که تنها اپلیکیشن رسمی و مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی است، در هفته تأمین‌اجتماعی سال جاری رونمایی شده و کلیه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به نشانی hamrah.tamin.ir برای دریافت و دانلود نسخه اندروید آن اقدام کنند یا با مراجعه به نشانی فوق و همچنین نشانی اینترنتی hamrah.tamin.ir/pwa از نسخه وب این نرم‌افزار که نیاز به دانلود ندارد، استفاده کنند.

    بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در صورت داشتن هر گونه ابهام یا مشکل در زمینه خدمات غیرحضوری سازمان، می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز و هفت روز هفته با مرکز ارتباطات و نظارت مردمی این سازمان با شماره 1420 تماس برقرار کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو