کاهش ۵۵ درصدی زندانیان غیرعمد از اسفند ۱۴۰۰ تاکنون

کمتر از ۶۰۰ زندانی بدهکار مهریه

عصر اعتبار- رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور از کاهش ۵۵ درصدی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: تعداد زندانیان مرتبط با مطالبات و شکایات مهریه به کمتر از ۶۰۰ زندانی کاهش یافته است.

يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷:۰۰

کمتر از ۶۰۰ زندانی بدهکار مهریه

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید اسدالله جولایی با مقایسه آمار زندانیان بدهکار مهریه در پنج سال گذشته افزود: جمعیت مردان بدهکار صداق از آمار 2500 زندانی در اردیبهشت سال 1397 به مرور در سال 1398 با یک شیب تند به تعداد 1229 محبوس کاهش یافت و در ادامه با تاکید مکرر مراجع عظام تقلید در خصوص «عذر حبس بدهکاران دیون غیرمعوض» و البته دغدغه و اهتمام مسئولان قضایی، این اعداد در سال‌های 1399 و 1400 به ترتیب تا عدد 945 و 821 زندانی مهریه تقلیل پیدا کرد.

جولایی ادامه داد: امروز هم که آخرین آمار استخراجی در هفته پایانی اردیبهشت 1401 بررسی و اطلاع‌رسانی شد، خوشبختانه این عدد به کمتر از 600 زندانی مرتبط با مطالبات و شکایات مهریه کاهش یافته است.

وی با تشریح آخرین وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد گفت: با تلاش‌ها در راستای حبس‌زدایی از بدهکاران غیربزهکار در ماه رمضان و البته تلاش‌های دستگاه قضایی در زندان‌زدایی و کاهش ورودی محکومان غیرعمد، اکنون 2 هزار و 868 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات غیرعمد (حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی) در بند حضور دارند.

اکنون 2868 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات غیرعمد (حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی) در بند حضور دارند126 زن و 2742 محکوم مرد بابت دیون غیرعمد در بند هستند
وی با بیان این که 126 نفر از  محکومان غیرعمد را زنان شامل می‌شوند، افزود: از زندانیان تحت حمایت ستاد دیه 31 نفر به دلیل ناتوانی در تامین دیات فوتی و جرحی ناشی از حوادث جاده‌ای، 15 نفر به علت عدم توانایی در پرداخت دیات مرتبط با تعهدات کارگری و کارفرمایی و 32 نفر نیز بابت دیون شبه‌عمد در حبس حضور دارند و باقی مددجویان که 97 درصد محکومان غیرعمد را شامل می‌شوند بدهکاران چک، مهریه و پرونده‌های نفقه هستند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور اظهار داشت: با همیاری خیران در برپایی بیش از 400 جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان و همراهی کم‌نظیر برخی قضات محاکم در اعمال مجازت‌های جایگزین حبس و به طور ویژه قبولی دادخواست‌های اعسار یا تعدیل اقساط، خرسندیم آمار پنج هزار و 222 نفری زندانیان جرایم غیرعمد در ابتدای سال جاری امروز با کاهش 55 درصدی محکومان همراه است. کاهش تعداد زندانیان مهریه رکورد زد

برچسب ها

دیهمهریهزندانیان مهریه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا