کاهش قیمت ارز در پی خبرهای خوش

عصر اعتبار- در پی انتشار خبرهای مثبت در راستای احتمال توافقات بین‌المللی صورت گرفته و آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران، واکنش بازار ارز ثبات و کاهش نسبی در ساعات اولیه امروز بوده است که به نظر می‌رسد در روزهای آتی نیز این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳:۰۰

کاهش قیمت ارز در پی خبرهای خوش

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  ایسنا، طی روزهای گذشته خبرهایی از دیدار مسئولان دولت با مقامات کشورهای مختلف، احتمال برخی توافقات بین‌اللملی و البته آزادسازی بخشی از منابع ارزی بلوکه شده ایران در کشورهای عراق و کره‌جنوبی منتشر شد که توقف قیمت‌ها در بازار ارز و کاهش نرخ دلار، یورو، درهم و سایر ارزها را در پی داشت.

البته سفر اخیر سلطان عمان به تهران و دیدار و گفت‌وگو با مسئولان عالی رتبه ایران نیز در ایجاد آرامش در بازار تاثیر گذار بود. همچنین در روزهای گذشته محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران در سفری به واشنگتن با جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول دیدار کم سابقه‌ای داشت و درباره موضوعات مختلف با یکدیگر گفت‌وگو کردند. فرزین در جریان این سفرش خبر از دسترسی ایران به حق برداشت 6.7 میلیارد دلاری خود خبر داده بود.

همه این اخبار مثبت سبب شد تا امروز قیمت ارز در بازار آزاد متوقف شده و حتی روند کاهشی نسبت به روزها و هفته گذشته، پیدا کند. به گونه‌ای که امروز هر دلار آمریکا تا کمتر از 51 هزار تومان نیز کاهش یافت، یورو به کمتر از 54 هزار و 500 تومان رسید و درهم نیز تا 14 هزار و 400 تومان فروخته شد.

برچسب ها

نرخ ارز
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا