وزیر ارتباطات به مناسبت روز فناوری اطلاعات اعلام کرد:

حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین برای دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه توسعه اقتصاد دیجیتال، حمایت از کسب‌وکارهای این حوزه و رفع موانع پیش‌روی فعالان این عرصه را در دستور کار قرار داده و با هدف‌گذاری دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه، چشم‌انداز و مسیر حرکت خود را تعیین کرده است.

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶:۰۰

حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین برای دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در پیامی به مناسبت 22 تیرماه روز فناوری اطلاعات نوشت: بیست و دوم تیرماه همزمان با زادروز دانشمند و ریاضیدان بزرگ ایرانی، «محمد بن موسی خوارزمی» که مایه افتخار جهان اسلام است، به عنوان «روز فناوری اطلاعات» نام گذاری شده که می‌تواند فرصتی برای یادآوری زحمات و خدمات متخصصان و فعالان این بخش باشد.

زارع پور خاطر نشان کرد: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش غیر قابل انکاری در بهبود کیفیت زندگی داشته و همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از پیشران های اصلی توسعه اقتصادی در کشور بوده و علاوه بر ارزش آفرینی در این حوزه می تواند سایر صنایع را بهره‌ور سازد.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر تحقق اهداف و وعده‌های دولت سیزدهم، سیاست‌ها و اولویت اصلی خود را در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری، توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کارهای این حوزه و رفع موانع پیش روی فعالان این عرصه را قرار داده و با هدفگذاری دستیابی به سهم 15 درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه چشم‌انداز و مسیر حرکت خود را تعیین کرده است.

وزیر ارتباطات یکی از سرفصل‌های اصلی برنامه هفتم توسعه را توسعه اقتصاد دیجیتال برشمرد و تاکید کرد: اهداف و احکام پیش بینی شده در لایحه نوید بخش آینده‌ای روشن برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در سال های آتی است که البته دستیابی به این هدف نیازمند همراهی و همدلی فعالان بخش خصوصی، بخش دولتی و تشکل های صنفی نیز است.

زارع پور با تبریک روز فناوری اطلاعات به متخصصان و فعالان این عرصه ابراز امیدواری کرد که با همدلی، همراهی، هم افزایی و تلاش مضاعف همه فعالان این زیست بوم، زمینه اعتلا و پیشرفت در خور شان کشور عزیزمان را بیش از پیش فراهم کرده و ضمن کسب رضایت مردم، گام های موثرتری در این مسیر بردارند.

وی با اشاره به میزبانی سومین اجلاس وزرای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند با بهره مندی از امکانات و توانمندی های اقتصادی، فنی و فرهنگی کشورهای عضو، ضمن فراهم آوردن زمینه ارتقاء همکاری مشترک در این حوزه، با شناسایی فرصت های کلیدی در عرصه فناوری های نوین ارتباطی، موجبات تقویت و تبدیل سازمان اکو به یک بلوک قدرتمند در مجامع بین المللی را فراهم کند.

برچسب ها

اقتصاد دیجیتال
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا