اجرای مصوبه الگوی کشت مستلزم تخصیص اعتبار است

عصر اعتبار- رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی گفت: اگر منابع و اعتبارات لازم در اختیار وزارت جهاد قرار داده نشود، امکان اجرای مصوبه الگوی کشت وجود ندارد.

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶:۰۰

اجرای مصوبه الگوی کشت مستلزم تخصیص اعتبار است

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود اسدی رئیس مجمع  هماهنگی تشکل های کشاورزی گفت: الگوی کشت یک سیستمی است که با ارزش ترجیحی برای کشاورز عمل می شود، یعنی اگر قرار است به جای هندوانه ذرت کاشته شود، لذا هزینه و درآمد باید به گونه ای تنظیم شود که نسبت به کشت قبلی ارزش و برتری داشته باشد.

به گفته او، اجرای مصوبه الگوی کشت مستلزم بودجه است، اما به نظر می‌رسد که با نگاه رئیس سازمان برنامه و بودجه افق روشنی پیش رو نیست.

اسدی با تاکید بر تخصیص منابع کافی به اجرای مصوبه الگوی کشت گفت: اگر منابع لازم در اختیار وزارت جهاد قرار داده نشود، امکان اجرای مصوبه الگوی کشت وجود ندارد چراکه وزارت جهاد تنها طرح و برنامه می دهد و مسائل اجرایی را آماده می کند.

رئیس مجمع شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: وقتی منابع در اختیار وزارت جهاد قرار ندهند، اجرای مصوبه الگوی کشت در حد کاغذ باقی می ماند و هیچ رشدی محقق نمی شود که این امر با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست های کلان در تناقض است.

برچسب ها

کشاورزیاعتبار
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا