نقش اینوتکنیک در ارتقای بانکداری هوشمند

عصر اعتبار- بانک مرکزی درحال حرکت به سمت بانکداری هوشمند است و رویداد اینوتکنیک نیز زمینه‌ای برای کمک به ارتقای سطح بانکداری هوشمند خواهد بود.

دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷:۰۰

نقش اینوتکنیک در ارتقای بانکداری هوشمند

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، علی عبداللهی؛ عضو هیئت مدیره شرکت ملی انفورماتیک در افتتاحیه اولین رویداد اینوتکنیک اظهار کرد: اینوتکنیک، پلتفرمی برای تسهیل‌گری نوآوری است که ترکیبی از نوآوری، تکنولوژی و خدمات شرکت ملی انفورماتیک به شمار می‌رود. در این رویداد به دنبال راهکار‌های فناورانه برای حل چالش‌ها هستیم. در حال حاضر در جایگاه پنجاه و سوم نوآوری جهان هستیم و قصد داریم با نتایجی که در این رویداد به دست می‌آید رتبه خود را تا 10 پله ارتقا دهیم.

وی افزود: برای ارتقای جایگاه کشور در نوآوری، به رشد نهاد‌های سیاسی، قانونی، محیط کسب‌و‌کار، پایداری زیست محیطی و جذب دانش نیاز داریم.

عبدالهی با اشاره به اینکه امروزه، نوآوری بسته به تاریخ پیوسته و جای خود را به نوآوری باز داده است، گفت: نوآوری باز موجب ظهور بازار‌های جدید شده و مرحله بعدی نوآوری باز رسیدن به نوآوری اکوسیستمی است. اما برای رسیدن به این مرحله حتما باید از مرحله نوآوری باز گذر کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی انفورماتیک گفت: مرکز ملی انفورماتیک در نقش یک پلتفرم برای پیوند نوآوران و نیازمندان به نوآوری عمل می‌کند. در واقع ارتباط میان نوآوری و نوآوری باز را محقق خواهد کرد. سند باکس نمونه‌ای از این رویکرد نوین و جدید است.

وی افزود: سطح رشد اقتصادی در دنیا با میزان سرمایه‌گذاری در پژوهش و ایجاد نوآوری مرتبط است. امروز اقتصاد هوشمند شکل گرفته و پیش‌بینی می‌شود در 10 سال آینده روند رشد اقتصاد دیجیتال و اقتصاد هوشمند افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی انفورماتیک با بیان اینکه مهمترین اهداف این رویداد تبادل نظر و همفکری نوآوران و ارائه نیاز‌های فناورانه نظام بانکی و بانک مرکزی است، گفت: محور‌های این رویداد مبارزه با پولشویی، تجربه بازیگران نظام بانکی، احراز هویت و امنیت، نظارت احتیاطی کلان و خرد در نظام بانکی و بانک مرکزی مبتی بر استفاده از هوش مصنوعی است.

عبدالهی تاکید کرد: بانک مرکزی در حال حرکت به سمت بانکداری هوشمند است و این رویداد نیز زمینه‌ای برای کمک به ارتقا سطح بانکداری هوشمند است. رویداد بانکداری الکترونیک نیز که در سال جاری با محوریت بانکداری هوشمند برگزار می‌شود، ادامه این روند و تکمیل کننده کاری است که امروز آغاز می‌شود.

برچسب ها

بانکداری
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا