بیمه بیکاری اجباری در امارات متحده عربی

عصر اعتبار- وزارت منابع انسانی امارات فاش کرده است که تقریبا تعداد ۵.۷۳ میلیون کارمند در طرح بیمه بیکاری ثبت شدند.

پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸:۰۰

بیمه بیکاری اجباری در امارات متحده عربی

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این افراد شامل شهروندان و ساکنان شاغل در بخش خصوصی و دولتی فدرال، به استثنای سرمایه‌گذاران (صاحبان کسب‌وکار که خودشان مالک هستند و مدیریت کسب‌وکار خود را دارند)، کارگران خانگی، کارمندان موقت، افراد زیر سن 18 سال و بازنشستگانی است که مستمری دریافت می‌کنند و به یک سازمان ملحق شده‌اند همچنین کارفرمای جدید دارند.

وزارت از واجدین شرایط در این سیستم خواست تا برای جلوگیری از جریمه و بهره‌مندی از مزایای ارائه شده، فورا ثبت‌نام کنند. هدف این سیستم ارائه یک شبکه ایمنی اجتماعی برای شهروندان و ساکنان، تضمین زندگی مناسب برای آنان و خانواده‌هایشان تا زمانی است که فرصت‌های شغلی جایگزین ایجاد شود همچنین هدف آن جذب و حفظ استعدادهای برتر جهانی در بازار کار امارات است.

مسئولیت شرکت در این سیستم بر اساس قانون فدرال شماره 13 سال 2022 در مورد بیمه بیکاری بر عهده کارمند است، البته این امکان برای کارفرمایان نیز وجود دارد که کارگران خود را در سیستم ثبت کنند بدون اینکه هزینه‌ای از کارفرما دریافت شود.

تا زمانی که فرد بیمه شده حداقل 12 ماه متوالی در طرح بیمه بیکاری باشد، حق بیمه قابل مطالبه است در صورت انصراف از اقامت و خروج از کشور یا پیوستن به شغل جدید، در مدت رسیدگی، حق بیمه از وی سلب می‌شود و به درخواست طی دو هفته پس از ارسال، رسیدگی خواهد شد.

حق بیمه بیکاری به میزان 60 درصد متوسط حقوق پایه 6 ماه قبل از بیکاری محاسبه می‌شود و حداکثر تا سه ماه به ازای هر ادعا از تاریخ بیکاری پرداخت می‌شود، مشروط بر اینکه کارمند مورد نظر از نظر انضباطی اخراج نشده و داوطلبانه استعفا نداده باشد.

برچسب ها

بیمه بیکاریامارات متحده عربی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا