دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران:

«صنعت بیمه» منبعی برای پرداخت هزینه سایر سازمان‌ها شده است

عصر اعتبار- دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: متأسفانه هر ساله عوارض شرکت‌های بیمه رو به افزایش است و همین باعث می‌شود بیمه‌نامه‌ها گران‌تر شود و یک تعداد از مردم نتوانند بیمه‌نامه بخرند، ۱۵ سالی است این موضوع شروع شده و گویا صنعت بیمه به منبعی تبدیل شده که بتواند بعضی از هزینه‌های سایر سازمان‌ها را پرداخت کند.

چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵:۰۰

«صنعت بیمه» منبعی برای پرداخت هزینه سایر سازمان‌ها شده است

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محسن پورکیانی چهارشنبه 8 آذر در همایش صنعت بیمه استان همدان، اظهار کرد: در تمام دنیا وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد دولت‌ها تنها امدادرسانی می‌کنند و جبران خسارت‌ها مربوط به شرکت‌های بیمه است اما در ایران با توجه به اینکه صنعت بیمه به خوبی رشد نکرده، بار عمده جبران خسارت‌ها بر عهده دولت بوده و طبیعی است که دولت نمی‌تواند در مدت زمان کوتاهی خسارت‌ها را جبران کند و به همین علت نارضایتی‌هایی به وجود می‌آید پس به نفع دولت است که از صنعت بیمه حمایت کرده و در جهت توسعه فرهنگ بیمه کمک کند.

وی پیشنهاد کرد: اینکه بیمه‌نامه ارزان به دست مردم برسد و سال به سال خیلی گران نشود، مستلزم آن است که دولت و مقام قانونگذار به صنعت بیمه کمک کنند، متأسفانه هر ساله عوارضی که شرکت‌های بیمه باید پرداخت کنند، رو به افزایش است و همین باعث می‌شود بیمه‌نامه‌ها گران‌تر شود و یک تعداد از مردم نتوانند بیمه‌نامه بخرند، 15 سالی است این موضوع شروع شده و گویا صنعت بیمه به منبعی تبدیل شده که بتواند بعضی از هزینه‌های سایر سازمان‌ها را پرداخت کند.

پورکیانی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید کمک کنند تا این مشکل رفع شود، در واقع صنعت بیمه هیچ پولی از دولت نمی‌گیرد و باری بر دولت نیست بلکه بارهای زیادی را از دوش دولت برمی‌دارد بنابراین توقع داریم به صنعت بیمه توجه بیشتری شود.

وی یادآور شد: هر ساله جلسات متعددی در مجلس می‌گذاریم و به جای کاهش، عوارض افزایش می‌یابد و مشکلات مالیاتی که نماینده‌ها و شرکت‌های بیمه ما دارند، هر روز بر این مشکلات افزوده می‌شود.

پورکیانی با بیان اینکه همدان یک استان دارای کشاورزی و دامداری است بنابراین فروش بیمه‌نامه در این استان بسیار سخت است و شبکه فروش زحمات زیادی می‌کشند، اظهار کرد: در بعضی از استان‌ها کارهای بزرگ با بازاریابی خوب وجود دارد اما در این استان کارها فوق‌العاده خُرد است و زحمت دارد.

برچسب ها

بیمهصنعت بیمه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا