پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان واجد شرایط

عصر اعتبار- معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران از آمادگی این بانک برای پرداخت تسهیلات ارزی به صادرکنندگان واجد شرایط خبر داد.

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱:۰۰

پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان واجد شرایط

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما ، رضا ساعدی‌فر با تاکید بر حمایت جدی ازصادرکنندگان در راستای تحقق سیاست‌گذاری‌ها و جهت‌گیری‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد، گفت: بانک توسعه صادرات آمادگی دارد به مشتریان و صادرکنندگان واجد شرایط و دارای رتبه اعتباری مناسب، تسهیلات ارزی با هدف تامین سرمایه در گردش و تسهیلات سرمایه ثابت ارائه دهد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

وی مانده تسهیلات ارزی پرداخت شده از سوی این بانک تا آبان ماه سال جاری را 500 میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: بیشتر تسهیلات پرداخت شده ارزی یاد شده مربوط به طرح‌های عظیم صادراتی شامل پتروشیمی بوشهر، گچساران و سلمان فارسی، فولاد آلیاژی یزد، طرح توسعه بندر چابهار و خط انتقال برق در کشور ارمنستان بوده است.

ساعدی‌فر با اشاره به سیاست‌های اعتباری بانک در سال 1402، اذعان داشت: با سیاست‌های جدید، در راستای افزایش حجم تسهیلات و پاسخگویی به تعداد بیشتری از مشتریان تلاش خواهیم کرد.

اولویت بانک برای پرداخت تسهیلات به مشتریانی است که گردش مالی آن‌ها در بانک توسعه صادرات ایران متمرکز باشد.

وی افزود: مشتریان بانک با تمرکز فعالیت‌های خود اعم از صادرات، واردات، خرید دین و سایر خدمات در بانک توسعه صادرات ایران می‌توانند از تسهیلات پرداختی بانک به نسبت بالاتری استفاده کنند.

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات، خاطرنشان کرد:  در راستای حفظ انضباط مالی و جلوگیری از انحراف تسهیلات، نظارت بر مصرف صحیح منابع بانک در فعالیت‌های تولیدی و صادراتی مشتریان به صورت ویژه در دستور کار بانک قرار دارد. این نظارت با هدف حصول اطمینان از برگشت به موقع منابع و به کارگیری مجدد آن در چرخه فعالیت‌های مولد اقتصادی در کشور انجام می‌شود.

برچسب ها

بانک توسعه صادراتتسهیلات
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا