معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در پنجاهمین سالگرد تاسیس بیمه دانا:

افزایش ضریب نفوذ بیمه نیازمند تغییر رویکرد از فروش به بازاریابی است

عصر اعتبار- دکتر بنیادی در این مراسم عدم آشنایی مردم با مزایای بیمه را از عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه اعلام کرد.

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹:۰۰

افزایش ضریب نفوذ بیمه نیازمند تغییر رویکرد از فروش به بازاریابی است

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر علی بنیادی نائینی ضمن تبریک به مدیرعامل بیمه دانا برای کسب رتبه نخست تولید حق بیمه در میان شرکت های خصوصی گفت: علی رغم افزایش سهم بیمه های خصوصی هنوز ضریب نفوذ بیمه رشد چشمگیری نداشته است و یکی از دلایل آن عدم آشنایی مردم با خدمات و مزایای بیمه های بازرگانی است.

دکتر بنیادی با اشاره به ارائه مجوز به 17 محصول نوین در یک سال گذشته از سوی بیمه مرکزی گفت: با وجود این 17 محصول هنوز ضریب نفوذ بیمه آنچنان افزایش نداشته و باید علل آن مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی همچنین یکی از چالش‌های توسعه نیافتگی صنعت بیمه را عملکرد شرکت های بیمه در حوزه بازاریابی دانست و افزود: مدیران ارشد صنعت بیمه باید به این نکته توجه داشته باشند که رویکرد فعلی شرکت های بیمه مبتنی بر فروش است و آغاز آن از شرکت های بیمه است در حالی که بازاریابی بر پایه مطالعه بازار و نیاز سنجی است.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه باید نگاه بازاریابی داشته باشیم و  به مسائلی چون طراحی محصولات نوین با توجه به نیاز مشتریان، تحلیل فعالیت و محصولات شرکت های بیمه رقیب، مدیریت ریسک، شرایط جغرافیایی، مباحث روانشناسی و .. توجه کنیم.

بنیادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در حوزه بازاریابی گفت: در حال حاضر پایدار بودن و توجه به محیط زیست، سالمندی، اتوماسیون، شهرنشینی، سفارشی سازی و شخصی سازی و ... از مگاترندهایی محسوب می شوند که صنعت بیمه نیز باید برای آنها محصولات جدید طراحی کنند.

دکتر بنیادی نائینی با تاکید بر شناسایی نیازهای پنهان مشتریان گفت: با توجه به نیازهای نسل جدید و مشاغل نوظهور باید به سمت طراحی بیمه نامه های سفارشی حرکت کنیم.

وی از دانش آموزان به عنوان سفیران و مبلغان بیمه در خانواده ها یاد کرد و گفت: بیمه دانا با انعقاد تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت مدارس برای تربیت سفیران برند  در راستای انتقال مزایای بیمه ای به در درون خانواده ها بهره گیرد‌.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در پایان بر افزایش کیفیت خدمات بیمه ای از سوی شرکت های بیمه تاکید کرد و گفت: حیات صنعت بیمه به بیمه گذاران و بیمه شدگان وابسته است و همواره رضایت مشتریان باید در راس برنامه های راهبردی شرکت های بیمه قرار گیرد.

برچسب ها

بیمه دانابیمه مرکزیبازاریابی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا