۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند

عصر اعتبار- رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از به روزرسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد و گفت، بر این اساس ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی و ۶۰ هزار خانوار دیگر حذف شدند.

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳:۰۰

۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند

به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، «علیرضا محمدی» ضمن اعلام این خبر افزود: براساس تکلیف قانونی بودجه سال 1402 و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دی سال جاری با عنایت به وسع سنجی جدید خانوارها و براساس آخرین آمار و اطلاعات ثبتی و متقن از دستگاه‌های متولی، اطلاعات خانوارها به روزرسانی شد.

وی افزود: آن دسته از افرادی که در یک سال گذشته به دلایلی مختلف نسبت به دهک‌بندی اعتراض داشتند در این مرحله ضمن بررسی و بهبود در روش وسع سنجی خانوارها و اعمال داده‌های جدید، دهک کنونی افراد مشخص و تعیین شده است.

محمدی تغییرات و جابه جایی افراد در دهک‌های مختلف در آمدی را بسیار اندک عنوان کرد و گفت: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک 99 و 100 تغییرات ملموس است که براساس به روزرسانی جدید 60 هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و 60 هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک های بالایی اضافه و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً 290 هزار خانوار دانست و افزود: طبق قانون بودجه 1402 بند «د» تبصره 17 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر 6 ماه یک بار دهک درآمدی خانوار ها را به روزرسانی کند و بر اساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه ها و فضای مجازی تاکید کرد: هر گونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

برچسب ها

یارانه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا