زنگ خطر ین به صدا در آمد

عصر اعتبار- ین ژاپن برای اولین بار با رقمی بی‌سابقه در برابر دلار تضعیف شد.

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳:۰۰

زنگ خطر ین به صدا در آمد

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اسکناس ین ژاپن، برای اولین بار از ماه نوامبر تاکنون از مرز 150 در هر دلار تضعیف شد و شدیدترین واکنش را از سوی مقامات ژاپنی در ماه‌های اخیر به همراه داشت، زیرا تورم داغ‌تر از حد انتظار ایالات‌متحده پیش‌بینی‌ها برای کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو را خنثی کرد.

پس از افت یک درصدی شبانه که بخشی از کاهش گسترده‌تر ارزهای گروه 10 در برابر دلار بود، ارزش پول ژاپن در حوالی ظهر چهارشنبه در توکیو حدود 0.2 درصد در برابر دلار افزایش یافت و به 150.52 رسید.

بلومبرگ نوشت، تداوم قدرت قیمت‌های دلار آمریکا این گمانه‌زنی را تقویت کرد که فدرال رزرو باید چندین ماه دیگر نرخ‌های بهره را در بالاترین میزان دو دهه نگه دارد و جذابیت نسبی نگهداری وجه نقد با دلارهای با بازده بالاتر را افزایش داد.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، نسبت به حرکات سریع و سفته‌بازانه در بازار ارز خارجی (FX) ابراز نگرانی کرد، به ویژه اینکه ین ژاپن از مرز 150 در برابر دلار آمریکا عبور کرد.

به نقل از اکونومی، سوزوکی در واکنش به جهش اخیر ارزش دلار که ناشی از تورم بالاتر از حد انتظار در ماه ژانویه بود، بر نامطلوب بودن نوسانات سریع بازار ارز خارجی تاکید کرد همچنین به هوشیاری بیشتر نسبت به بازار اشاره اما از اظهارنظر در مورد مداخله احتمالی خودداری کرد.

برچسب ها

اقتصاد ژاپنین ژاپن
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا