خوش‌بینی از اقتصاد ژاپن رخت بربست

عصر اعتبار- صادرات ژاپن در ژانویه بیش از انتظار افزایش یافت اما بدتر شدن اوضاع در بخش کارخانه بر نگرانی‌ها در مورد ضعف اقتصادی گسترده‌ افزود.

چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱:۰۰

خوش‌بینی از اقتصاد ژاپن رخت بربست

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، داده‌ها نشان داد که صادرات ژاپن در ژانویه نسبت به ماه مشابه سال قبل 11.9 درصد افزایش یافته است که سریعتر از افزایش 9.5 درصدی انتظار اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز و رشد 9.7 درصدی در ماه قبل است.

در حالی که افزایش صادرات می‌تواند برخی از نگرانی‌ها در مورد کاهش بیشتر رشد اقتصادی را تعدیل کند، نظرسنجی رویترز نشان داد که روحیه تجاری تولیدکنندگان در ماه فوریه به شدت تضعیف شد و برای اولین‌بار در 10 ماه گذشته تعداد بدبین‌ها از خوش‌بین‌ها بیشتر شد. در همین حال، ین ضعیف‌تر احتمالا نقش بیشتری نسبت به تقاضای قوی در افزایش ارزش صادرات داشته است.

تاکشی مینامی، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی نورینچوکین گفت اقتصاد ایالات‌متحده در حال کند شدن است و اروپا در رکود به سر می‌برد، بنابراین دلیلی برای خوش‌بین بودن به صادرات ژاپن وجود ندارد که به عنوان یک روند در حال ضعیف‌شدن است.

شاخص‌ها نشان می‌داد ژاپن به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه چهارم وارد رکود شده و جایگاه خود را به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان در برابر آلمان از دست داده است.

گمانه‌زنی‌ها از سال گذشته افزایش یافته است مبنی بر اینکه بانک ژاپن ممکن است در اوایل ماه مارس یا آوریل از سیاست نرخ بهره منفی خود خارج شود، اگر رشد دستمزد و قیمت به اندازه کافی افزایش یابد. با این حال، داده‌های ضعیف اخیر نگرانی‌هایی را برانگیخته است که ممکن است شرکت‌های ژاپنی تمایلی به افزایش دستمزد‌ها برای دستیابی به تورم با ثبات و پایدار نداشته باشند.

برچسب ها

اقتصاد ژاپنرکود اقتصادی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا