عصر بازار

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون دلاری چین در صنایع غذایی ازبکستان

عصر اعتبار- یک شرکت چینی قصد دارد در تولید محصولات غذایی ازبکستان ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند که بخش بزرگی از این مبلغ‌ به عنوان وام از «اکسیم» بانک چین جذب خواهد شد.

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون دلاری چین در صنایع غذایی ازبکستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس در تاشکند، شرکت چینی «سین کیانگ» قصد دارد تا در تولید محصولات غذایی در ازبکستان 30 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند که بخش بزرگی از این مبلغ‌ به عنوان وام از «اکسیم» بانک چین جذب خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، اخیرا در ازبکستان خط آهن جدید برقی «انگرن- پاپ» به بهره‌برداری رسیده است که برای بازرگانان فرصت منحصر بفردی را جهت کاهش هزینه‌های حمل و نقلی فراهم ساخته است.

    در سال‌های آینده ازبکستان در نظر دارد این راه آهن‌ را تا مرز قرقیزستان به طور کامل برق‌رسانی کند که تا این کشور نیز خط جدید تا چین احداث خواهد شد.

    بنا به این گزارش، با کامل شدن این طرح و متصل شدن این کشور‌ها به یکدیگر، نه تنها شریان حمل و نقل این 3 کشور تجهیز خواهد شد، بلکه رقیب جدیدی برای مسیرهای راه آهن موجود بین اروپا و آسیا به وجود خواهد آمد.

    چینی‌ها علاوه بر ساخت چندین انبار در صدد ایجاد 4 سردخانه بزرگ هستند. علاوه بر این، 2 کارخانه مجهز با امکانات فنی روز توسط چین در ازبکستان ایجاد خواهد شد.

    اولین کارخانه در زمینه تبدیل فرآورده‌های کشاورزی تولید شده توسط کشاورزان ازبک به مربا، مارمالاد، کنسرو، ترشی و دیگر فرآورده‌های خوراکی فعالیت خواهد کرد.

    کارخانه دوم در تولید انواع کالباس و لبنیات با استفاده از گوشت و شیر تولیدی دامداران ازبک، فعالیت خواهد نمود.

    علاوه بر این، با توجه به نیاز بازار، چینی‌ها قصد راه اندازی کارخانه تولید جعبه‌های پلاستیکی و مقوایی، برای بسته‌بندی‌ محصولات خود را دارند که طبق برنامه ریزی آن‌ها، توان تأمین کلیه نیازهای بازار کشورهای مستقل مشترک المنافع و اتحادیه اروپا را نیز دارد.

    ایجاد پایه‌های کشاورزی، باغات و گلخانه‌های مجهز که قادر به تولید محصولات کشاورزی در تمام فصول سال باشند، از دیگر برنامه‌های این شرکت چینی در ازبکستان می‌باشد.

    بر اساس این گزارش، مصرف‌کنندگان اصلی مواد غذایی تبدیل و تولید شده در این مرکز که قرار است در استان «بخارا» راه اندازی شود، کشورهای چین، روسیه، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و اتحادیه اروپا خواهند بود.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی