عصر بازار

حضور کارشناسان بانک توسعه صادرات در کارگاه آموزشی بین المللی مدیریت تطبیق

عصر اعتبار- کارشناسان بانک توسعه صادرات به منظور آشنایی با مباحث تطبیق در نظام بانکداری بین المللی در کارگاه آموزشی بین المللی مدیریت تطبیق شرکت کردند.

حضور کارشناسان بانک توسعه صادرات در کارگاه آموزشی بین المللی مدیریت تطبیق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، کارشناسانی از اداره مبارزه با پولشویی و تطبیق و اداره پژوهش و مدیریت ریسک بانک توسعه صادرات در همایشی با عنوان کارگاه آموزشی بین المللی مدیریت تطبیق حضور یافته و با آخرین دستاوردهای علمی این موضوع مهم در سطح بین المللی آشنا شدند.

    تطبیق در واقع سازگاری فعالیت بانک با قوانین، مقررات و استانداردهای مرتبط با فعالیتهای انجام شده در بانک است که نادیده انگاشتن آن موجب افزایش ریسک تطبیق خواهد شد. ریسک تطبیق به مفهوم احتمال شمول جریمه، مجازات های قانونی، تنبیهات نظارتی، مواجهه با زیان های حایز اهمیت یا آسیب وارد شدن به حسن شهرت بانک به دلیل عدم رعایت قوانین، مقررات و استانداردها خواهد بود.

    در این کارگاه آموزشی مباحثی چون جزئیات بیانیه عمومی FATF و برنامه اقدام ایران، الزامات بین المللی تطبیق، حاکمیت شرکتی، نظامهای تحریمی، مبارزه با پولشویی، تامین مالی تروریسم و فساد در نظام بانکی بین المللی و راهکارهای توسعه و گسترش روابط کارگزاری به بحث گذاشته شد.
    بانک توسعه صادرات ایران مصمم است تا ضمن تقویت دانش کارشناسان خود، زمینه های لازم را برای کاهش آسیب های ناشی از ریسک های مختلف فراهم آورد. بدون شک، بازطراحی و تقویت واحد تطبیق، گام مهمی در کاهش آسیب ها قلمداد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی