عصر بازار

اعزام بیش از ۱۹ هزار مبلغ به اردوهای راهیان نور

عصر اعتبار- دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری از ظرفیت طرح استفاده از دوره خدمت وظیفه طلاب در آموزش و پرورش استفاده کنیم، گفت: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۳۵ هزار نفرـ روز اعزام مبلغان و روحانیون به اردوهای راهیان نور را داشتیم.

اعزام بیش از ۱۹ هزار مبلغ به اردوهای راهیان نور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی در دومین روز از سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه از 156 برنامه ابلاغی براساس نقشه راه سند تحول، سه برنامه با 13 فعالیت برای ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است، گفت: یکی از اقدامات این ستاد که به ثمر رسید، فراهم شدن امکان استفاده از دوره خدمت وظیفه طلاب در آموزش و پرورش بود که مطرح شد و مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفت. امیدواریم در سال جاری از این ظرفیت استفاده کنیم.

    وی افزود: اجرای طرح روشنا، استفاده از روحانیون مجرب در مدارس بود. استعدادهای درخشان یکی دیگر از برنامه‌های انجام شده است.

    دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به استقرار روحانیون در 203 مدرسه شبانه‌روزی در سال گذشته گفت: اعزام مبلغان به مراسم‌های علمی و مذهبی در سال گذشته انجام شد و بالغ بر 90 هزار نفر ـ روز به این مراسم‌ها اعزام شدند. همچنین اعزام 19 هزار و 435 نفر ـ روز به اردوهای راهیان نور را داشتیم.

    ملکی ادامه داد: در سال تحصیلی 94 – 95 طرح امین اجرا شد و بالغ بر 2200 مدرسه این طرح را اجرا کردند. در سال 91 کمتر از 50 مدرسه مجری طرح امین بودند که در سال 94 این رقم به 2200 رسید.

    دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه با وجود همه تنگناهای مالی آموزش و پرورش با روند رو به رشد ابلاغ اعتبارات روبه‌رو بودیم، گفت: در سال 89 اعتبارات ما 180 میلیون تومان بود که در سال 94 به یک میلیارد و 825 میلیون تومان رسید. افزایش تحرک، شادابی معنوی در دانش‌آموزان، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و افزایش چشمگیر سواد قرآنی از جمله آثار و برکات اقدامات انجام شده است. ما در قبال یک میلیارد و 825 میلیون تومان هزینه، 304 میلیارد ریال آورده برای آموزش و پرورش محقق کردیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی